וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבודהה מנמנם באפגניסטן

פסל של דמות בודהה ישנה, בגודל 19 מטרים, נמצא בחפירות במרכז אפגניסטן לצד פסלי הענק שנהרסו בידי הטליבן לפני שבע שנים

ארכיאולוגים גילו הבוקר (חמישי) פסל של בודהא בגודל 19 מטרים בחפירות במרכז אפגניסטן. שני פסלי הבודהה הענקיים נהרסו על ידי הטליבן לפני שבע שנים, משום שלטענתם פגעו בעקרונות האיסלם. דמותו של הפסל שקועה בשינה.

החוקרים חיפשו אחר הפסל במחוז במיאן, שם, לפי עדויות היסטוריות, נצפה על ידי עולה לרגל סיני לפני כמה מאות שנים. בין החפצים שהתגלו ישנן מטבעות וחפצי בית. התאריכים המיוחסים להם הן תקופות בהן התקיימו באזור סיביליזציות בודהיסטיות ומוסלמיות.

במיאן נמצאת על דרך המשי ההיסטורית, שחיברה בין האימפריה הרומית במערב לאימפריה הסיני במזרח, והיתה אחד מעורקי המסחר המרכזיים בעולם הקדום. במקום הוקמה מרכז בודהיסטי משגשג, כשלצדו חיו נזירים במערות. בשנים האחרונות נעשות עבודות שנועדו לשחזר את הפסל הגדול מבין שני פסלי הבודהא שנהרסו בידי הטליבן, פסל שהיה בעבר הגדול מסוגו בעולם. העבודה תסתיים רק בעוד עשור.

אולם התגלית של הבודהה הישן מגבירה את התקוות כי באזור נמצא פסל של בודהה בגודל 300 מטרים, שגם הוא מוזכר באותן עדויות היסטוריות. הבודהה ("מואר") הינו מקים דת הבודהיזם, שחי במזרח הודו לפני כ-2,500 שנה. כמה מאות שנים מאוחר יותר הופצה הדת מזרחה ומערבה, אולם גוועה בהודו, שם היא כמעט ואינה קיימת. הבודהיזם דוגל באפשרות בני האדם להשתחרר מהסבל בחיים, על ידי ההבנה כי אלו אינם אלא אשליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully