וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: רה"מ מונה מחדש לתפקיד

מפגלת השלטון מינתה מחדש את סמאק לראשות הממשלה, לאחר שבית המשפט אילץ אותו להתפטר. המפגינים ימשיכו במחאה

מפלגת השלטון בתאילנד (PPP) מינתה היום (חמישי) מחדש את ראש הממשלה סמאק סונדראווז', יומיים לאחר שבית המשפט הכריח אותו לעזוב את תפקידו, בטענה שהופעתו בתוכנית בישול היוותה הפרה של החוקה.

כעת יהיה על ראשי ה-PPP לשכנע את חמש המפלגות האחרות בקואליציה לתמוך במהלך, בהצבעה שתתקיים בפרלמנט ביום שישי. המפגינים שתפסו לפני כשבועיים את מושב הממשלה הכריזו הבוקר כי לא יקבלו כל מועמד של ה-PPP, בטח שלא את סמאק בעצמו. מפקד הצבא, לעומת זאת, הביע תמיכה בהקמתה של ממשלת אחדות שתכלול את כל המפלגות.

סמאק עמד בפני בית המשפט בתחילת השבוע, והכחיש כי קיבל משכורת מחברת התקשורת הפרטית על מנת להנחות את תוכניות הבישול. "הועסקתי על ידי החברה, אך לא הייתי שכיר שלה", אמר לבית המשפט במהלך השימוע. סמאק הפסיק את הנחיית התוכנית באפריל, יותר מחודשיים לאחר שנבחר לתפקיד ראש הממשלה. חוקת תאילנד אוסרת על ראש הממשלה ושרי הממשלה לעבוד בעבור חברות פרטיות.

התיק נגד סמאק נבע מתלונה שהוגשה על ידי סנאטורים ב-25 במאי, היום בו החל הקמפיין להתפטרות סמאק בהובלת "הברית העממית למען דמוקרטיה" (PAD). סמאק הציע לערוך משאל עם בנוגע לשלטונו, אך המפגינים דחו את ההצעה. הצבא התאילנדי מתעקש כי לא יתערב במשבר, אך גורמים בכירים בממשלה הודו כי המשבר הגיע לנקודת קיפאון. בשבוע שעבר הכריז סמאק על מצב חירום בבנגקוק אך חזר והדגיש כי לא יתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully