וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יער מאובן נמצא במכרות בארצות הברית

עצים מאובנים בשטח של עיר בינונית נמצאו במכרות. המחקר על היער המאובן עשוי לשפוך אור כיצד יגיבו יערות הגשם למזג אוויר חם יותר

עצים מאובנים נמצאו בתוך מכרות פחם באילנוי שבארצות הברית. הצמחייה העתיקה, נראית בבירור על קירות ותקרות של המכרה והיא מכסה עשרות קילומטרים.

מדובר ביערות הראשונים שהתקיימו על כדור הארץ מסר ד"ר האוורד פלקון-לנג, "זהו אוסף המאובנים הגדול ביותר של עצים שנמצא בעולם, זה מדהים למצוא נוף מאובן שכזה על שטח עצום, מדובר בשטח בגודל של העיר הבריטית בריסטול".

היערות הללו גדלו לפני 300 מיליון שנים, ומדובר במספר יערות שגדלו בתקופות שונות בהפרשים של מיליון שנה. נראה שבאותה תקופה האזור חווה הצפות ויובש לסירוגין, שכתוצאה מכך קברו את היערות הללו בצורה מאונכת.

"זה באמת חוויה מרגשת לרדת לתוך המכרות, בחושך מוחלט, ואז לראות יער שלם בתוך המכרה, מצאנו גזעים מאובנים בגודל של 30 מטרים שנפלו".

החוקרים מאמינים כי המחקר על היער המאובן יכול לגלות רמזים כיצד יגיבו יערות הגשם בתקופתנו למזג אוויר חם יותר, "הדבר המדהים שמצאנו הוא שהקריסה של היערות הללו תואמת את התחממות כדור הארץ באותה התקופה" אמר ד"ר פלקון-לנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully