וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאה הגדולה של פאני מיי ופרדי מאק - על לוביסטים

ענקיות המשכנתאות הוציאו בעשור האחרון 174 מיליון דולר על שתדלנות פוליטית. בין השאר תרמו עשרות אלפי דולרים למקיין ולאובמה

פאני מיי ופרדי מאק, ענקיות המשכנתאות שהולאמו השבוע על-ידי הממשל האמריקאי כדי למנוע את קריסתן, היו מאוד בזבזניות בכל הנוגע להוצאה על שתדלנות במסדרונות וושינגטון, כך מפרסמת היום רשת CNN. שתי החברות שילמו ללוביסטים לא פחות מ-174 מיליון דולר במהלך העשור האחרון כדי להבטיח שהפוליטיקאים ידבקו במדיניות של עידוד עסקי המשכנתאות. ההשקעה האדירה בלובינג המשיכה גם לאחר שהבועה הפיננסית הזו החלה להראות סימני שחיקה.

"פאני ופרדי העסיקו בשנים האחרונות כמעט כל חברת לובינג בוושינגטון, גם אם בחלקן לא השתמשו כלל", אומר ג'ושוע רוזנר, אנליסט בחברת גראהם פישר. בנק פרדי מאק הוציא יותר מ-94.8 מיליון דולר על לוביסטים מאז 1998, ובכך היה ללקוח הלובינג ה-12 בגודלו במדינה. פאני מיי קנה השפעה פוליטית בשווי של 79.5 מיליון דולר, סכום שמיצב אותו במקום ה-20 ברשימת הבזבזנים הגדולים על לובינג.

עד לפני כמה חודשים, ההשקעה הגדולה של פאני ופרדי נשאה פירות, והן המשיכו להגדיל באגרסיוויות את תיק המשכנתאות שלהן כדי לנפח את הרווחים. החברות לא הסתפקו בלוביסטים וטרחו גם להרים תרומות גדולות, בין השאר למועמדים לנשיאות, ובכך קנו להן השפעה נוספת.

הסנאטור ברק אובמה, המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הוא מקבל התרומות השלישי בגודלו מפאני מיי ופרדי מאק; מאז המרוץ שלו לסנאט ב-2004 קיבל אובמה מהחברות 123 אלף דולר. המנכ"ל לשעבר של פאני מיי, ג'יימס ג'ונסון, היה ראש מטה החיפוש של אובמה אחר סגן נשיא. ג'ונסון התפטר מהקמפיין של אובמה בשל מחלוקת על הלוואות נוחות שקיבל.

הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות, קיבל משני הבנקים 19 אלף דולר במהלך העשור האחרון.

הלאמת שני הבנקים משעה למעשה את מאמציהם לקנות השפעה פוליטית. "כל הפעילויות הפוליטיות, כולל כל הלובינג, ייעצרו באופן מיידי", אומר ג'יימס לוקהרט, ראש סוכנות הדיור הפדרלית החדשה שתפקח מעתה על פאני מיי ופרדי מאק. בזמן שפאני ופרדי נמצאים תחת אפוטרופסות ממשלתית, על הקונגרס יהיה להחליט על גורלם הסופי.

אחד המבקרים הבודדים של פאני ופרדי, הסנאטור ג'ים דמינט, קרא אתמול להעביר את שני הבנקים רה-ארגון ולשלול מהם את התמיכה הממשלתית. "במשך שנים שתי ענקיות המשכנתאות הללו ניצלו את כספיהם של משלמי המסים כדי לצבור רווחים אדירים ולהשתדל אצל חברי קונגרס כדי שהללו יעלימו עין בעודם פוגעים בבעלי הבתים", הוא אומר. "חייבים לאלץ את ענקיות המשכנתאות האלה לשרוד בכוחות עצמן בשוק, בלי בטחונות של משלמי המסים. "אם נאפשר להן לשרוד בחסות תמיכה ממשלתית נגרום נזק נוסף לבעלי הבתים בארה"ב ונגדיל את החוב של משלמי המסים האמריקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully