וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט פיילין? מקיין מצמצם פערים מול אובמה

המועמד הרפובליקני הצליח למחוק את היתרון ממנו נהנה יריבו בשבוע שעבר. לפי סקר חדש הוא מוביל עליו ב-3%, ולפי סקר אחר יש ביניהם שוויון

המירוץ לנשיאות ארצות הברית הולך ומתחמם: לפי שני סקרים חדשים שהתפרסמו אמש (ראשון), הסנאטור ג'ון מקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מצמצם את הפער מול יריבו הדמוקרטי, הסנאטור ברק אובמה. לפי סקר מכון "ראסמוסן", כל אחד מהמועמדים נהנה מ-48% תמיכה, ואילו לפי סקר אחר, של מכון "גאלופ", מקיין מוביל על אובמה בפער של 3% ברמה הארצית - 48% מול 45%.

בכך הצליח מקיין למחוק את היתרון שממנו נהנה אובמה במהלך ועידת המפלגה הדמוקרטית ואחריה - יתרון שנע בין 5% ל-8%. נראה, כי את הצלחתו של מקיין יש לייחס לתשומת הלב הרבה שעוררה ועידת המפלגה הרפובליקנית במינסוטה, שהסתיימה ביום חמישי וכן להתלהבות שהפיחה סגניתו שרה פיילין בקרב השמרנים ועובדים שמשתייכים למעמד הבינוני.

בתוך כך, הסנאטור אובמה מתח אתמול ביקורת על הסנאטור מקיין בגין מינויה של פיילין לסגניתו. בראיון לתכנית "השבוע" ברשת ABC, אובמה אמנם כינה את פיילין "פוליטיקאית מוכשרת", אך לדבריו "מקיין בחר מישהי שקשורה עוד יותר ממנו לג'ורג' בוש, לדיק צ'ייני ולפוליטיקה שראינו כאן בשמונה השנים האחרונות". הוא גם הזכיר, שמקיין שקל לבחור כסגנו את הסנאטור העצמאי ג'ו ליברמן, אך נמנע מלעשות זאת בשל חששו מהימין הקיצוני במפלגה הרפובליקנית.

במקביל, הסנאטור מקיין דיבר בראיון לרשת CBS על "השינוי" שהוא ופיילין צפויים להביא לוושינגטון. מקיין שיבח את סגניתו וציין, שהיא המושלת הפופולרית ביותר באלסקה. לדבריו, היא חוללה בתפקידה רפורמות חשובות. "בכל הכבוד למבקרים", אמר, "מי יכול לבצע שינוי בוושינגטון יותר מאשר המושלת פיילין?". הוא הוסיף, כי אם ייבחר לנשיא, הממשל שלו יכלול לא רק רפובליקנים, כי אם גם דמוקרטים ועצמאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully