וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בניגריה: שידוכים לנשאי איידס

הרשויות בצפון המדינה עוסקות בשידוכים במאמץ לבלום את התפשטות האיידס. המכנה המשותף הנדרש - נשיאת הנגיף

בניגריה חשבו על תוכנית מקורית במסגרת הניסיון לצמצם את התפשטות נגיף האיידס. נשאי המחלה משודכים לנשאים אחרים במדינה באוצ'י הצפונית. מומחים בינלאומיים מסתייגים מהרעיון בטענה שעלולה להיווצר אינטאקציה מסוכנת בין סוגי האיידס.

הרשויות המקומיות בבאוצ'י אמרו לרשת ה-BBC כי 70 זוגות שודכו בשבועות האחרונים. לדברי הרשויות, הן מנסות להילחם בהתפשטות המחלה וגם בבידוד הסטיגמה מהם סובלים הנשאים. על פי הערכות, כ-3% מהאוכלוסייה המבוגרת בניגריה, שהם כ-2.4 מיליון בני אדם, נושאים את הנגיף. מדינת באוצ'י פועלת על פי חוקי השריעה, ההלכה האיסלמית, ולפיכך הרשויות אינן מעודדות שימוש בקונדומים.

"הנישואים אורגנו תוך שמירה על צנעת הפרט", אמר ד"ר לירוואן מוחמד, מזכ"ל הוועדה נגד איידס של באוצ'י. בני הזוג נפגשים במהלך פגישות ייעוץ, וחופשיים להיענות בחיוב או לדחות שותפים פוטנציאליים. אחד החתנים שנישאו במסגרת התוכנית הביע ביטחון שהיא תסייע לבלימת התפשטות המחלה. "אם נפחד מאלוהים, נפסיק להפיץ את הנגיף דרך נישואים עם בני זוג בריאים ונפגע באנשים תמימים".

ראש סוכנות האו"ם האמונה על הלחימה באיידס בניגריה אמר שהתוכנית מסוכנת ושהוא ממליץ לזוגות שלא להביא ילדים לעולם. לדברי וורן נאאמרה, "רוב הסיכויים הם שהילד יתייתם משני הוריו. אנו מייעצים להם להשתמש בקונדומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully