וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מזגזג? הודה שהמבצע בעירק "הצלחה"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב אמר שטעה כשהצביע נגד משלוח חיילים נוספים לעירק. "הפעולה הצליחה בדרכים שאיש לא ציפה להן"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש (רביעי) כי פעילות הכוחות האמריקאים בעירק "הצליחה מעבר לחלומותינו הפרועים ביותר", למרות שלדבריו הממשלה העירקית לא עשתה מספיק כדי לקחת אחריות על המדינה. "הפעולה הצליחה בדרכים שאיש לא ציפה להן", אמר אובמה בראיון לרשת FOX.

אובמה סבל מביקורת רבה של אנשי המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין, על כך שהתנגד להחלטת הנשיא ג'ורג' בוש בשנה שעברה לשלוח 20 אלף חיילים נוספים לעירק. למרות שאמר בעבר שתגבור הכוחות הוביל להתנגדות אלימה, הערותיו החיוביות בראיון היו מהחזקות ביותר שאמר עד כה.

אובמה, שהתחייב להסיג את מרבית החיילים האמריקאים מעירק בתוך 16 חודשים מיום השבעתו כנשיא, שב בראיון על הקריאה לממשלה העירקית לקחת אחריות על המדינה. "חשוב להבין", הסביר, "שהוויכוח תמיד היה מתי נעביר את האחריות על המדינה לעירקים עצמם", אמר בנאום שנשא בפנסילבניה.

לא פוסל תקיפה באירן

הראיון עם אובמה שודר באותו הערב בו קיבל מקיין באופן רשמי את מועמדות המפלגה הרפובליקנית. בנאום הקבלה, טען מקיין כי הממשלה העירקית הזקוקה לחיילים נוספים כדי לסייע לה להקים מנגנוני ביטחון ברחבי המדינה. "נלחמתי למען ההחלטה הנכונה והצבת חיילים נוספים בעירק כשזו לא הייתה הדעה המקובלת", אמר מקיין. אובמה, שבשלב מוקדם במסע הבחירות שלו הרים את נושא המלחמה על נס, היה בין הנציגים הדמוקרטים שהתנגדו להציב חיילים נוספים בעירק ואף חזה כי הדבר לא יוביל להפסקת מקרי האלימות במדינה.

מחוז ענבאר, בעבר המחוז האלים ביותר בעירק, סבל בחודשים פברואר-מאי משתי התקפות אלימות ביום בממוצע, על פי נתוני מחלקת הביטחון האמריקאית. לצורך השוואה, בין חודשים אוגוסט-נובמבר לפני הפלישה האמריקאית לעירק, אותו המחוז סבל מ-41 התקפות ביום בממוצע.

אובמה נשאל בנוסף על תוכנית הגרעין האירנית, ואמר כי "לא יעלה על הדעת שאירן תחזיק בנשק גרעיני שכן זה ישנה את כל חוקי המשחק". לדבריו, "לעולם לא אפסול לגמרי את האופציה הצבאית נגד אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully