וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "כשאהיה נשיא ארה"ב תהיה בטוחה"

בנאום מול עשרות אלפי בני אדם, קיבל על עצמו מקיין את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב. "יש לי את העבר והצלקות להוכיח את עצמי, לאובמה אין"

AP

(צילום: AP, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

המועמד של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, ג'ון מקיין, קיבל על עצמו הבוקר (שישי) באופן רשמי את מועמדות מפלגתו לנשיאות. בנאום סוחף שנשא בוועידת המפלגה הרפובליקנית במיניסוטה מול עשרות אלפים אמר מקיין: "היום יש לי הזכות לקבל על עצמי את המועמדות לנשיאות ארה"ב".

מקיין הודה בראש ובראשונה לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ש"הוביל אותנו לאורך תקופה ארוכה כשארה"ב היתה תחת ההתקפות הנוראיות ביותר בהיסטוריה שלנו והרבה חשבו שהדרך בה הלך היתה בלתי נמנעת". מקיין הודה לרעייתו סינדי הסלי ואמר, כי "אשתי אמרה הרבה דברים טובים עליי הלילה, אך האמת שהיא משמשת יותר השראה בשבילי מאשר אני בשבילה. אני יודע שהיא תהיה גברת ראשונה מעולה".

"יש הרבה הבדלים ביני לבין ברק אובמה, אבל למרות חילוקי הדעות בינינו, יש הרבה יותר שמאחד אותנו מאשר מבדיל אותנו", אמר מקיין על יריבו הדמוקרטי, "אנו מחויבים לכך שכל בני האדם נולדו שווים ואני לא הייתי אמריקאי אמיתי, אם לא הייתי מעריך ומכבד את אובמה. אבל שלא יהיה כל ספק - אנו אלו שעומדים לזכות בבחירות לנשיאות ואחרי שננצח נוביל את ארה"ב לשגשוג ושלום".

"אני יודע שזו תקופה קשה לרבים מכם ואתם דואגים לגבי עבודתכם ובתיכם וכל מה שביקשתם מהממשלה זה לעמוד לצידכם. זה מה שאני מתכוון לעשות, לעמוד לצידכם ולהילחם על עתידכם ומצאתי בדיוק את השותפה המתאימה שתהיה לסגניתי - שרה פיילין", אמר מקיין על בחירתו הטרייה, "אני רוצה להודות לקבלת הפנים החמה שנתתם לה ואני כבר לא יכול לחכות לרגע בו אציג אותה לוושינגטון".

אף מילה על ישראל

"השינוי מגיע", אמר מקיין, "לא אפר את הבטחותיי וכשאני אומר שאשנה את וושינגטון אתם יכולים לסמוך עליי. אני לא עובד בשביל מפלגה או בשביל עצמי. אני עובד בשבילכם. נלחמתי על כך שצריך להציב עוד חיילים בעירק גם כשזה לא היה הדבר הפופלרי להגיד, וכשאמרו שהקמפיין שלי גמור, אמרתי שעדיף להפסיד בבחירות מאשר במלחמה. למדתי בחיי שבסוף היום, לא משנה אם אתה יודע להילחם, אלא למען מה אתה נילחם. אני נלחם למען אמריקאים".

"אני מתכוון להבטיח כי ארה"ב תהיה בטוחה מפני אויביה. אנו (הפוליטיקאים) איבדנו את אמון הציבור כי היו רפובליקנים שהיו מושחתים. איבדנו את האמון כשהעדפנו כוח על פני עקרונות, אנו נשנה את זה. אנו מאמינים בשוק חופשי ומיסים נמוכים, אנו מאמינים בהגנה חזקה ותרבות של חיים", אמר מקיין ותקף את המדיניות הכלכלית של אובמה: "אני אוריד מיסים, אובמה יעלה אותם. אני אדגול בשוק חופשי, הוא יצמצם אותו".

על התלות של ארה"ב בנפט מהמזרח התיכון אמר מקיין: "כשאהיה נשיא נתחיל בתכנית חסרת תקדים ונפסיק לשפוך מיליארדי דולרים על מדינות שלא אוהבות אותנו כל כך ונייצר יותר אנרגיה בבית. נקדח עוד נפט בארצות הברית ונתחיל לעשות זאת כעת. נבנה יותר תחנות גרעיניות, ננצל גז טבעי ונבנה מכוניות חשמליות. אובמה חושב שניתן לעשות זאת ללא קידוח נפט, אבל אתם יודעים שזה לא אפשרי".

מקיין שדיבר על האיומים הביטחוניים על ארה"ב לא הזכיר פעם אחת את התמיכה בישראל. "היום אנו יכולים להגיע לעולם טוב יותר, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם בעיות של טרור כמו אל קאעדה ואירן שתומכת בטרור ומנסה להשיג נשק גרעיני". מקיין שב ותקף את רוסיה ואמר, כי "מנהיגי רוסיה המושחתים פלשו לגאורגיה והאנשים האמיצים בגאורגיה זקוקים לתמיכתנו. צריך לתחזק את היחסים עם רוסיה כדי לא לשוב למלחמה הקרה, אבל אסור לחשוש מאיומים. אני לא מפחד מהם".

"אני שונא מלחמה ואני רץ לנשיאות כדי להבטיח את הביטחון של ארה"ב. אני אפעל בכל הדרכים כדי לבנות שלום יציב לאורך זמן. באמריקה אנו משנים דברים שצריכים לשנות. לי יש את העבר והצלקות להוכיח את עצמי, לסנאטור אובמה אין. אלחם למען ארה"ב כל עוד אני חי", אמר מקיין.

בתוך כך, 250 בני אדם שהפגינו מחוץ לוועידה נגד המלחמה בעירק נעצרו הלילה זמן קצר לפני נאומו של מקיין. כ-1,000 בני אדם ערכו הפגנה שקטה ותכננו לצעוד לעבר מרכז העיר בו נערכה הוועידה, אך נחסמו בידי שוטרים. לאחר שניסו לצעוד לעבר כביש מהיר, הודיעו השוטרים כי על כל המפגינים להכנס למעצר. 250 העצורים הצטרפו ל-420 נוספים שנעצרו במהלך השבוע, כשהפגינו מחוץ לוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully