וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרסטאר פיילין: 37 מיליון צפו בנאום

שלל השערוריות סביב סגניתו של מקיין רק עזר: מספר הצופים בנאומה המדובר קרוב מאוד לשיא שקבע אובמה בשבוע שעבר

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יותר מ-37 מיליון בני אדם צפו אמש (רביעי) בשידור נאומה של המועמדת הרפובליקנית לסגנית נשיא ארה"ב שרה פיילין במהלך ועידת המפלגה בסנט פול שבמינסוטה, מעט פחות מהשיא שקבע מועמד הדמוקרטים ברק אובמה בשבוע שעבר, כך מסר הערב מכון המחקר "נילסן". בנאומו של אובמה צפו 38.4 מיליון בני אדם, ואילו נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שנאם בוועידת הרפובליקנים ביום רביעי, זכה ל-27.6 מיליון צופים בלבד.

בארה"ב היתה ציפיה גדולה לקראת נאומה של מושלת אלסקה. מאז שנבחרה לסגניתו הפוטנציאלית של המועמד לנשיאות ג'ון מקיין, צצו דיווחים רבים על חייה האישיים והפוליטיים שהעמידו בסימן שאלה את הבחירה בה. מחנה מקיין גילה כי בתה של פיילין, בריסטול בת ה-17, נמצאת בחודש החמישי להריונה, ועתידה להינשא לחברה לוי ג'ונסטון. מלבד זאת עלה עניין חוסר נסיונה של הפוליטיקאית האנונימית בת ה-44.

פיילין תקפה את התקשורת במהלך הנאום שנשאה בוועידה: "עבור אותם עיתונאים שמתחו ביקורת על ההחלטה של מקיין לבחור בי, כי אני לא חלק מהאליטות, אני רוצה למסור שאני לא הולכת לוושינגטון בשביל למצוא חן בעיניהם, אלא כדי לשרת את העם האמריקאי", אמרה. היא הוסיפה כי "מצפים מאיתנו לשלוט בהגינות ואני מתחייבת כאן לנהוג כך בתור סגנית נשיא ארה"ב. כך נהגתי בתור מושלת אלסקה כשעמדתי מול בעלי האינטרסים ואז שמתי לב שרפורמות אינן מוצאות חן בעיני אנשים רבים, אבל בעזרת תושבי אלסקה הצלחנו לעשות זאת. המועמד שלנו לא הולך עם העדר בוושינגטון וזו הסיבה שלוביסטים רבים כל כך התנגדו למועמדותו. המועמד שלנו לא מעוניין במלחמה בבעלי האינטרסים אבל גם לא מפחד ממנה".

בהמשך התגלה כי בעלה נעצר בעבר על נהיגה בשכרות כשהיה בן 22, וכי פיילין עומדת בפני האשמות על לחץ לא ראוי לפיטוריו של בעלה לשעבר של אחותה מהמשטרה באלסקה. כמו כן, התברר כי על אף שהציגה את עצמה כרפורמרית שהלכה נגד הממסד הפוליטי והכלכלי באלסקה, היא הרבתה לתמוך בפרויקטים של אנשי מפלגתה וביוזמות כלכליות גדולות בעיירת האם שלה וואסילה, שם שימשה ראש עיר לפני שנבחרה למושלת.

אולם הקהל באולם בסנט פול דחה את הטענות האלה מכל וכל, וקיבל בחום את פיילין והריע לכל מילה שלה. כעת יכולים לשמוח במפלגה הרפובליקנית שייתכן שזו אכן תמלא את ייעודה ותכניס מרץ לקמפיין המנומנם של מקיין, שחוסר הכריזמה שלו מתקשה לסחוף את ההמונים ולגייס את הציבור השמרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully