וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית דטרויט ייאסר בעקבות פרשת מין

ראש העיר קוואמי קילפטריק הודה באשמת שיבוש הליכי משפט והודיע על התפטרותו. הוא יבלה 120 יום בכלא וישלם מיליון דולר פיצויים

ראש עיריית דטרויט קוואמי קילפטריק הודה הערב (חמישי) בשיבוש הליכי משפט, והודיע על התפטרותו. לפי דיווח ה"ניו יורק טיימס", במסגרת עסקת טיעון שנחתמה יבלה ראש העיר 120 יום בבית הכלא. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

בשנה האחרונה נאלץ קילפטריק הכריזמטי להתמודד עם סיבוכים משפטיים שהחלו בשערוריית מין. על מנת לסיים את הפרשה הוא החליט להודות באשמה, לשלם לעירייה פיצויים בסך מיליון דולר, לוותר על רשיון לעסוק בעריכת דין וגם על הפנסיה שלו. בנוסף הוא קיבל על עצמו שלא להתמודד על תפקיד ציבורי בחמש השנים הקרובות.

קילפטריק בן ה-38, שהיה בעברו כוכב פוטבול מכללות, הואשם ב-10 סעיפים בשני תיקים שונים של עדות שקר ותקיפה. הוא סירב להתפטר, למרות הלחץ התקשורתי. האוכלוסייה השחורה מהמעמד הנמוך המשיכה לתמוך בו במאבקו, משום גאוותה בעלייתו לגדולה ממערכת החינוך הציבורית, אולם גם זו נטשה אותו ברובה בשבועות האחרונים.

קילפטריק נבחר לתפקידו בגיל 31 מטעם המפלגה הדמוקרטית. לאחר שנסע לקנדה מבלי להודיע לבית המשפט, נשלח לביקור קצר בבית הכלא, והפך מראש העירייה הראשון של העיר שעומד למשפט לראשון שנכנס לכלא בעודו בתפקיד.

קילפטריק והעוזרת שלו כריסטין ביטי ניהלו רומן בין השנים 2002 ל-2003. על פי כתב האישום, במהלך משפט בעניין מלשין משטרתי הם שיקרו תחת שבועה בעניין היחסים ביניהם - דבר שהתגלה באמצעות הודעות טקסט שהשניים שלחו זה לזו. עוד עולה מכתב האישום, כי השניים גם שיקרו בעדותם בעניין פיטוריו של סגן מפקד משטרת דטרויט גרי בראון.

הפרשה נחשפה בינואר וקילפטריק התנצל בפומבי במסיבת עיתונאים שערך יחד עם אישתו, כמיטב המסורת שהשתרשה בשנים האחרונות בארצות הברית. עם זאת הוא סירב להתפטר, והאשים את התקשורת בקשייו. איש המשטרה שפוטר ושני שוטרים נוספים קיבלו סכום כסף נכבד כפיצוי מהעירייה. בשל כך, ובעקבות עדות השקר, הוחלט להגיש כתבי אישום נגד קילפטריק וביטי בת ה-37, שהודיעה בינואר על התפטרותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully