וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - רפובליקנים ואסונות טבע

הוועידה הרפובליקנית תפסה את מירב הכותרות השבוע, יחד עם הוריקן גוסטב והמונסונים בצפון מזרח הודו. תמונות השבוע מהעולם

שמר על כבודו - ר"מ יפן התפטר

יסואו פוקודה, ראש הממשלה של יפן, הודיע ביום שני כי החליט להתפטר כדי לנסות ולפתור את המשבר הפוליטי במדינה. פוקודה, שסבל מאחוזי תמיכה נמוכים, נאלץ להתמודד באחרונה עם פרלמנט חצוי בו שולטת מפלגת האופוזיציה, שביכולתה לדחות חקיקת חוקים חדשים.

בדרך להפיכה נוספת? מהומות בתאילנד

הברית העממית לדמוקרטיה (PAD), שמורכבת ברובה מאנשי עסקים ואקדמאים, רואה בראש הממשלה סמאק סונדראווז' כעושה דברו של שנוא נפשם, ראש הממשלה לשעבר תקסין שינוואטרה, שגלה לבריטניה לאחר הפיכה צבאית ב-2006. אלפים צרו על משרדי הממשלה, כאשר תומכיו של סמאק, תושבי כפרים ברובם, הגיעו לבירה בנגקוק, בה הוכרז מצב חירום, על מנת לתמוך בראש הממשלה. הצבא, בינתיים, לא מתערב.

גוסטב זה לא קתרינה - הסופה והסכנה חלפה

הסופה הטרופית גוסטב זרעה הרס כבד באיים הקריביים, אולם העלתה את סף העניין בעולם רק כשהתקרבה למפרץ מקסיקו ולחופי מדינת לואיזיאנה. הרשויות ציפו לשחזור מקרה הוריקן קתרינה, שחירבה את ניו אורלינס ב-2005, והורו על פינוי המוני. 10 אלפים בלבד נותרו מאחור, אולם בסופו של דבר גוסטב ירד מהוריקן דרגה 4 לדרגה 1, ותושבי העיר שמכונית "הביג איזי" הורשו לחזור לבתיהם.

לא הלכה פייפן - פיילין משיבה מלחמה

מושלת אלסקה שרה פיילין, המועמדת לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב מטעם מפלגה הרפובליקנית, נשאה ביום חמישי את נאום הבכורה שלה בוועידה הרפובליקנית בסנט פול שבמינסוטה. הקהל היה נלהב מבחירתה על ידי ג'ון מקיין עוד לפני שעלתה לבמה, ולאחר הסערה התקשורתית שליוותה אותה בתחילת השבוע, היא גררה תשואות רמות מתומכי המפלגה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ג'ון מקיין - כולם רוצים שינוי

אולי כי זה הפך להיות הנושא המרכזי של הבחירות, אולי כדי לנסות ולייתר את הסיסמה של יריבו הדמוקרטי ברק אובמה, אבל המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, ג'ון מקיין, ממשיך לדבר על השינוי שיביא לוושינגטון ועל היותו אדם בעל דעות עצמאיות. העובדה כי המחמאה הגדולה ביותר שנציג הרפובליקנים יכול להעניק לעצמו היא שהתנגד נמרצות לדרכה וסגנונה של מפלגתו שלו מלמדת על עומק המשבר בה.

מונסון בהודו

הצבא והצי ההודי לקחו השבוע חלק במאמצי ההצלה של מאות אלפי בני אדם שנותרו מאחור לאחר השטפונות במדינת ביהאר שבצפון מזרח המדינה, הסובלים ממחסור חמור במזון. כמה מהמקומיים שכפריהם הוצפו בשיטפון חיים על גגות במשך ימים ארוכים, בזמן שאחרים אוכלים עשבים ועלים. עד כה איבדו כשלושה מיליון בני אדם את בתיהם ולפחות 90 נהרגו.

סוריה חוזרת - סרקוזי נפגש עם אסד

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי העביר ביום חמישי לנשיא סוריה בשאר אסד מכתב שכתב נעם שליט לבנו, החייל החטוף גלעד שליט. מוקדם יותר דווח כי "אסד הביע נכונות לקבל את המכתב אולם אין בכוונתו להעביר אותו ישירות לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, משום שאינו רוצה לשמש כמתווך בין ישראל לחמאס". שליט מחזיק גם באזרחות צרפתית.

פקיסטן - המשבר נמשך

אלמוני ירה ביום רביעי לעבר שיירה בה נסע ראש ממשלת פקיסטן יוסף גילאני. גילאני לא נפגע, ושני כדורים פגעו בזכוכית הקדמית של אחת המכוניות. ביום שבת צפויים שני בתי הפרלמנט וארבע בתי הנבחרים האזוריים לבחור את הנשיא הבא של הרפובליקה, במקומו של פרווז מושרף, שהתפטר בחודש שעבר. בתמונה: תומכיו של ראש מפלגת העם, אסיף עלי זרדרי, אלמנה של בנזיר בוטו, שלפי כל ההערכות צפוי לקבל רוב קולות.

עירק לעירקים - ארה"ב מעבירה שליטה

צבא ארה"ב העביר השבוע את השליטה במחוז אנבר בעירק, שבעבר היה רווי אלימות וכיום הפך ליציב ושקט יחסית, לכוחות הביטחון העירקים. זהו המחוז ה-11 מ-18 מחוזותיה של המדינה ששב לשליטה צבאית של העירקים. ביום חמישי הודיע המפקד לשעבר של הכוחות האמריקאים במדינה, הגנרל דייויד פטריוס, כי לא יוותרו חיילי ארה"ב בבגדד עד 2010.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully