וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד החליט: הנמלים יחזרו לפעול

נשיא ביה"ד לעבודה הורה לנציגי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד לפתוח במו"מ עם המדינה. עוד נקבע כי יוזמת האוצר להפרטת הנמלים תוקפא

בית הדין לעבודה הורה הלילה (רביעי) לעובדי הנמלים לחזור לעבודתם. נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר, דרש מנציגי הצדדים לפתוח מיד במשא ומתן. החלטת בין הדין נמסרה לאחר שמאות מעובדי הנמלים הפסיקו אתמול את עבודתם והפגינו נגד כוונת משרד האוצר להפריט את הנמלים. ההפגנה הצטרפה לעיצומים נוספים שנקטו העובדים בששת הימים האחרונים.

התאחדות התעשיינים ולשכת המסחר עתרו לבית הדין בדרישה להורות על הפסקת עיצומי העובדים. נציגי העותרים טענו בדיון כי כתוצאה משיתוק הנמלים, הפסיד המגזר העסקי כ-1.2 מיליארד שקלים. הם טענו עוד כי העיצומים מנוגדים לחוק ונעשו ב"חוסר תום לב". העובדים שיוצגו על ידי ההסתדרות טענו בתגובה, כי יוזמת האוצר להפריט את הנמלים מנוגדת לסיכומים שהושגו בעבר בים העובדים לבין הממשלה.

עם זאת, העובדים יכולים לרוות נחת מהחלטת בית הדין להקפיא את הפרטת הנמלים, ושלא לכלול את היוזמה בחוק ההסדרים. עוד קבע בית הדין כי המדינה לא תעשה כל פעולה לקידום היוזמה עד ה-21 בספטמבר. השופט אדלר הנחה את הצדדים לפתוח במשא ומתן והמליץ כי במגעים ייקחו חלק שר האוצר רוני בר-און ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully