וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועידה הדמוקרטית השתלמה לאובמה

הצלחת הוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר תרמה לפופלריות של אובמה בעיני האמריקאים. מסקר חדש עולה כי הוא מוביל ב-7% על יריבו מקיין

הוועידה הדמוקרטית שנערכה בדנוור הוכתרה כהצלחה גדולה בקרב הדמוקרטים. מעל ל-80 אלף איש הגיעו לשמוע את מועמד המפלגה לנשיאות ברק אובמה נואם את נאומו בערב נעילת הוועידה ביום חמישי שעבר. מסתבר שהצלחת הוועידה תורמת גם לשיפור תדמיתו של אובמה כמנהיג חזק ה"חולק את ערכי העם" ומסוגל לנהל את הכלכלה ואת המלחמה בעירק. מסקר משותף חדש של העיתון "USA טודיי" וחברת הסקרים גאלופ עולה כי יתרונו של ג'ון מקיין, יריבו הרפובליקני הנחשב מנוסה יותר בענייני ביטחון וחוץ, הצטמצם וכי אחוזי התמיכה בו בשפל.

"זוהי ההשפעה החיובית של הוועידה", אמר רוברט אייזינגר, פרופסור למדעי מדינה. ממצאי הסקר משקפים את ההשפעה של התמות המרכזיות בהן דנו בוועידה הדמוקרטית. עם זאת, "הרפובליקנים עדיין לא ערכו את הוועידה שלהם, במהלכה ג'ון מקיין ייחשף לציבור גדול יותר", הוסיף.

הרפובליקנים חוו אכזבה גדולה השבוע בעוד הוריקן גוסטב שיבש את כל מהלך הוועידה והביא לכך שמרבית האירועים החגיגיים שתוכננו, בוטלו. נאומם של הנשיא בוש וסגנו די' צ'ייני בוטלו מאחר שהשניים נסעו לאזורי האסון בדרום ארצות הברית ואפילו מקיין עצמו לא הגיע אמש לפתיחת הוועידה. החדשות על הריונה של בתה בת ה-17 של המועמדת לסגנית הנשיא שרה פיילין העיבו אף הן על הוועידה וגרמו לזעזוע בקרב הנוכחים.

לפי הסקר החדש, מוביל אובמה על מקיין 43%-50%. כמו כן, נראה כי האמריקאים מתלבטים פחות ופחות לגבי מה יעשו בבחירות. 21% מהבוחרים אמרו כי עדיין לא החליטו במי לבחור בנובמבר. לעומת זאת, בסקר קודם, 30% ענו תשובה דומה.

46% מהנסקרים ענו כי אובמה הוא מנהיג חזק והחלטי, לעומת 44% שאמרו כך על מקיין. לפני שנערכה הוועידה הדמוקרטית, מקיין הוביל על אובמה בפער של 8%. אובמה רשם יתרון של 13% גם בשאלה "מי המנהיג שחולק יותר את ערכיך". הוא הכפיל את הפער שרשם בסקרים קודמים. אובמה מוביל על מקיין ב-8% כאדם הגון ושניתן לבטוח בו. לפני הוועידה, השניים היו צמודים.

בסוגיה של התנהלות בנושאים מרכזיים, אובמה ומקיין מדורגים שווה בשווה – 47% - בנוגע לניהול המלחמה בעירק. מקיין מוביל על אובמה ב-9% בנושא ניהול המלחמה בטרור. לפני וועידת הדמוקרטים, מקיין הוביל על אובמה ב-22% שלמים. אובמה מוביל על מקיין ב-19% בנושא ניהול הכלכלה.

נקודה חשובה נוספת בעבור אובמה היא העובדה שנראה כי הצליח להפיג מעט את הספקות לגבי חוסר ניסיונו. 50% מהנסקרים אמרו כי יש להם ספקות לגבי ניסיונו בעוד לפני הוועידה, 57% ענו תשובה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully