וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יבדוק את ההחלטה לפטר את בר-לב

ממשרד המבקר נמסר כי לינדנשטראוס יעיין בפניית עורך דינו של ניצב בר לב ויחליט בעניינה בהקדם. המפכ"ל: "מאבק על אינטרס אישי"

שי מכלוף

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

כתב "הארץ" יונתן ליס מוסיף:

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, יבדוק את ההחלטה לפטר מהמשטרה את ניצב אורי בר-לב. במשרדו של לינדנשטראוס התקבלה אתמול (שני) פניית פרקליטו של בר-לב, עו"ד יעקב נאמן, לחקור את הכוונה לפטר את בר לב מהמשטרה.

ממשרד המבקר נמסר אתמול כי לינדנשטראוס יעיין בפנייה ויחליט בעניינה בהקדם. הפנייה למבקר היא צעד נוסף במאבקו של בר-לב בכוונה להדיחו מהמשטרה לאחר שסירב לצאת לחופשת לימודים או לפרוש מרצונו מהארגון. אתמול פורסם ב"הארץ" שבעקבות הודעת השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, על הוצאתו של בר-לב לחופשה כפויה ופיטוריו מהמשטרה בכפוף לשימוע שייערך בחודש הקרוב, שכר בר-לב את שירותיו של עורך הדין יעקב נאמן, שהודיע לדיכטר כי בכוונתו לפתוח בהליכים משפטיים אם החלטתו לא תישקל מחדש בתוך 14 יום. אתמול נפגשו השניים במשרדו של נאמן.

מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, התייחס אתמול בהרחבה לפרשה בשיחה עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. כהן האשים את כלי התקשורת שמתחו ביקורת על הדחתו של ניצב בר-לב בניסיון להתערב בהליכי מינוי קצינים בכירים במשטרה. כהן אף רמז שמאחורי הפרסומים בתקשורת נגד הדחתו עומד ניצב בר-לב עצמו, שגייס את הכתבים השונים להביע בו תמיכה פומבית.

"בימים האחרונים מתקיים מסע תקשורתי לא פשוט ואני גוזר על עצמי התנהגות ממלכתית", אמר המפכ"ל לניצבים, "למרות שגורמים מסוימים בתקשורת מנסים להכתיב מהלכים בארגון ואף לקבוע מי יהיה המפכ"ל הבא". רב-ניצב כהן טען שהחלטתו לא התקבלה על רקע אישי, אלא בשל מה שהגדיר "החלטות כבדות משקל". כהן אמר עוד ש"במסגרת תהליך של שיבוץ וקידום שלובים גם מהלכים שלא תמיד נראים לעין".

מקורביו של ניצב בר-לב, שלא השתתף בישיבה בעקבות יציאתו לחופשה כפויה, דחו את הטענות ל"קונספירציה" תקשורתית. "כל בר דעת פותח את העיתונים ומנסה להבין מדוע בר-לב הודח וכיצד הצליח להרגיז את כולם, אבל אין לכך שום תשובה", אמרו. התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול לראש הממשלה, אהוד אולמרט, וביקשה כי יפעל להדיח את השר לביטחון הפנים אבי דיכטר, בשל "מחדלו בעניין ניצב בר-לב".

בתוך כך, כהן מתכוון להקדים את מינויו של ניצב יוחנן דנינו לתפקיד מפקד המחוז הדרומי במקום בר-לב. דנינו ימונה בעוד כחודש, אם יאושרו פיטורי בר לב, ולא במאי, כפי שתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully