וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: מחוז נוסף עבר לשליטת העירקים

ארה"ב העבירה את השליטה במחוז אנבר, שלחם נגד אל קאעדה, לכוחות הביטחון של עירק. כעת 11 מ-18 המחוזות בשליטתה

צבא ארה"ב העביר את השליטה במחוז אנבר בעירק, שבעבר היה רווי אלימות וכיום הפך ליציב ושקט, לכוחות הביטחון העירקים. זהו המחוז ה-11 מ-18 מחוזותיה של המדינה ששב לשליטה צבאית של העירקים. כך מדווח היום (שני) העיתון "וויס אוף אמריקה". קיימת אפשרות שלפי בקשת המושל המקומי יגיעו כוחות צבא ארה"ב לסייע, וימשיכו לאמן באזור את החיילים העירקים.

הפלישה האמריקאית ב-2003 הובילה לאלימות קשה בערים פלוג'ה ורמאדי שבאנבר, מחוז סוני ברובו שהפך למעוז אל קאעדה. אולם ב-2006, בשילוב של כסף אמריקאי, לחץ מצד האוכלוסיה האזרחית וראייה לטוח ארוך, חברו המליציות הסוניות לכוחות ארה"ב והחלו להילחם באל קאעדה.

בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת עירק נורי אל מליכי, כי ממשלתו הגיעה להסכם עם ממשל ארה"ב בנוגע ל"תאריך קבוע מראש" של נסיגת הכוחות האמריקאים וכל הכוחות הזרים מהמדינה, עד סוף 2011. מליכי נשא את הדברים בנאום למנהיגים שבטיים באזור הירוק, השטח המאובטח ביותר בבגדד. דובר הפנטגון אמר בתגובה כי הסכם נסיגת הכוחות עדיין לא הושלם.

בימים אלו מתנהל מו"מ בין הממשל האמריקאי לממשלת עירק, שאמור לקבוע את היחסים הביטחוניים בין המדינות בשנים הבאות, שכן המנדט של כוחות צבא ארה"ב במדינה יפוג בתום השנה. לפי מליכי, שהבהיר בעבר כי לא יחתום על הסכם שלא יכלול תאריך נסיגה מוגדר, חלה התקדמות משמעותית בשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully