וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה לא תסתובב לפי רצונו של ניצב"

השר לביטחון פנים אבי דיכטר התייחס לפרשת הדחתו של בר-לב ואמר כי "אי אפשר לתפקד כשקצין בכיר מודיע שסבב מינויים לא מקובל עליו"

"המהומה הזו נוצרה בעקבות הליך ארגוני נכון ובריא, אולם בסופו של דבר לא הצלחנו לשכנע את בר-לב להישאר. ארגון לא יכול לתפקד בשום פנים ואופן כשקצין, בכיר ככל שיהיה, מודיע למערכת כי החלטת סבב המינויים איננה מקובלת עליו. אסור בשום פנים ואופן לקחת ארגון ולסובב אותו לפי רצון של ניצב ולא משנה מי הוא", כך אמר הבוקר (שני) השר לביטחון פנים אבי דיכטר בראיון לגלי צה"ל. דיכטר התייחס להחלטה להדיח את בר-לב משירות המשטרה לאחר שסירב לצאת ללימודים.

"אורי בר-לב הוא קצין טוב מאוד, איש לא נוטל מזכויותיו של בר-לב, בסופו של דבר קצין מצטיין נבחן גם בתחומים נוספים. כשעוסקים בסבב מינויים הועדפו אחרים על פניו וזהו מהלך לגיטימי, תמיד בכל סבב מינויים ישנם כאלה שמרוצים ואחרים שאינם מרוצים. לצערי אורי בר-לב דחה את אופציית הלימודים שניתנה לו, ולצערי כל הניסיונות לשכנע את בר לב בשיחות אישיות עלו בתוהו".

"אורי בר-לב שוחח עמנו במטרה להשאיר אותו בארגון, וזו הסיבה שנפגשתי איתו אתמול וניסיתי לשכנע אותו לצאת ללימודים, ובסיומם לחזור לתפקיד מפקד מחוז. נתתי לבר-לב את סוף השבוע כדי לחשוב על המהלך, ואתמול הוא הודיע לי שהוא לא מוכן לצאת ללימודים".

דיכטר הוסיף כי "משטרת ישראל עוברת בשנים האחרונות כמה טלטלות והיא חייבת להיבנות בדרך שתוכל לבצע את תפקידיה בצורה הטובה ביותר, קידום של אנשים טובים הוא הדבר המרכזי שמעסיק את המפכ"ל ואותי, כולל קידומו של אורי בר-לב. העובדה שבמחוז הדרומי היו הישגים היא עובדה נכונה ואני גאה בזה. אני משוכנע שסבב המינויים בסופו של דבר יביא למשטרה טובה יותר."

בשבוע שעבר החליט המפכ"ל על סיום כהונתו במשטרה של ניצב בר-לב. כהן פרסם את פרישתו הצפויה של בר-לב בהודעה לעיתונות. בר-לב, ששמע על ההחלטה בפעם הראשונה בכלי התקשורת, מיהר להוציא הודעה נגדית בה הבהיר כי בניגוד להודעת המפכ"ל, אין בכוונתו לעזוב את המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully