וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: האם מקיין פישל כשבחר בשרה פיילין?

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב בחר במושלת אלסקה האלמונית כמועמדת לסגניתו. האם תישא אותו לניצחון או תדרדרו להפסד?

בחירה נבונה?

ג'ון מקיין בחר לחזק כמה נקודות חלשות בבחירה בפיילין, ועל הדרך לדרוך על פצעי המצביעים הדמוקרטים, או יותר נכון - המצביעות הדמוקרטיות. לאחר הפסדה הצורב של הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטים, מתקשות תומכותיה להתאושש מההפסד ולהעביר את תמיכתן בברק אובמה, ולאחר שניסו מספר פעמים לתקוע טריז ביניהן לבין הסנאטור מאילינוי, שהעדיף את ג'ו ביידן כמועמדו לסגנות, החליט מקיין להעמיד לראשונה אישה על הכרטיס לנשיאות. אם כמה מיליונים מ-18 מיליון הבוחרים של קלינטון בפריימריז יערקו למחנה הרפובליקנים, מקיין יתקרב לבית הלבן.

בנוסף, פיילין הינה שמרנית מבטן ומלידה, נוצרית אדוקה שתחזק את נקודת התורפה של מקיין בקרב המצביעים הרפובליקנים בגזרת ערכי המשפחה וקרבתו לדת. מקיין הינו גרוש שמעולם לא התאמץ יתר על המידה להפגין זיקה הדוקה לנצרות, עובדה שמאיימת לנכר את הגרעין הקשה של האוונגליסטים, המגזר היחידי בארה"ב בו הנשיא ג'ורג' בוש עודנו פופולרי.

ולקינוח, הבחירה באשה הסיטה את אור הזרקורים מסיסמת השינוי המפתה של אובמה, ומאפשרת לפיילין להציע לאמריקאים היסטוריה גם בבחירה רפובליקנית, ועל הדרך לטעון שגם הם "ישנו את וושינגטון". מכל הסיבות הללו, הבחירה בפיילין תעורר התלהבות בתקשורת ובציבור ותעביר את המומנטום למקיין.

או בחירה מטופשת?

פיילין מי? בסקרים מהירים התברר כי יותר ממחצית מהאמריקאים אינם מכירים את האישה בה בחר מקיין כמעומדת לסגנות, וכי ככל הנראה ג'ון מקיין עצמו אינו מכיר אותה. הרצון להתמקד בפוליטיקה של הרגע בקבלת החלטות נשיאותיות הרות גורל יהיה הרה אסון עבור הרפובליקנים. הכל רואים כי מקיין חיפש נואשות מועמד שינער ממנו קצת את הנפטלין, יפיח קצת התלהבות מאולצת, ואולי יגרום לעיתונאים להתחיל להתעניין באדם המנומנם והמשעמם שרץ לנשיאות מטעם המפלגה השמרנית.

בנוסף, עמדותיה השמרניות של פיילין (מתנגדת להפלות) והזיקה הפוליטית הבעייתית שלה (מקורבת לפוליטיקאי הגזען פט ביוקנן) יבריחו את המצביעים העצמאיים וימנעו מנשים שתמכו בקלינטון לתת לו את קולן. שלא לדבר על כך שאיננה עומדת בדרישה הבסיסית מסגן או מסגנית - להיות מוכנים בכל רגע לקחת לידיהם את הגה השלטון ולהנהיג את האומה החזקה בתבל במקרה הצורך.

ומקיין, להזכירכם, נולד לפני לא פחות מ-72 אביבים, כך שהאפשרות שמחלה או נזקי הזמן ייאלצו את פיילין לצעוד אל תוך החדר הסגלגל הינה יותר מאפשרית. האם גם עתה יוכל מקיין להתהדר בניסיונו העדיף על פני זה של אובמה, כאשר על המחליפה שלו עשויים לעמוד לחצים שאיננה יכולה לעמוד בהם בזמנים בהם המדינה כולה תחכה למוצא פיה והחלטותיה? המצביעים המתונים יראו זאת ויבחרו אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully