וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בדרום אוסטיה: "נסופח לרוסיה"

מנהיג המחוז הבדלני אמר כי המהלך יבוצע בתוך כמה שנים. במסגרת הסכם חדש יוקמו באבחזיה בסיסי צבא רוסי. פוטין: "ההנהגה בארה"ב לקחה חלק בלחימה"

דרום אוסטיה תסופח לרוסיה במסגרת הסכם חדש, כך טען היום (שבת) טרזן קוקיטי, דובר הפרלמנט הדרום אוסטי. קוקיטי אמר את הדברים ל"טיימז" הלונדוני שלושה ימים בלבד לאחר שרוסיה הכירה בעצמאות המחוזות הבדלנים בגאורגיה, אבחזיה ודרום אוסטיה. מנהיגה של דרום אוסטיה, אדוארד קוקיטי, אמר במהלך השיחות עם נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב, כי ארצו תהפוך לחלק מרוסיה "בתוך מספר שנים". ככל הנראה, ההכרזה תעורר סערה במערב שכן רוסיה טענה כל העת שפלשה לדרום אוסטיה "כדי להגן מפני התוקפנות הגאורגית".

סוכנות הידעות הרוסית צטטה בכיר אנונימי בצבא הרוסי שאמר כי רוסיה מתכננת להקים שני בסיסים צבאיים באבחזיה. שר החוץ של המחוז הבדלני טען מוקדם יותר כי הסכם שיתוף פעולה חדש בינו לבין הכוחות הרוסים יחתם בקרוב. משרד החוץ הרוסי אישר כי מדוודב הורה להכין "הסכמי עזרה הדדית" עם שני המחוזות".

בתוך כך, ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אמר אמש כי יועצים צבאיים אמריקאים היו מעורבים במשבר בגאורגיה. בדברים ששודרו בטלוויזיה הגרמנית אמר פוטין כי ייתכן שהבית הלבן תכנן את המשבר כדי לסייע למפלגה הרפובליקנית לנצח בבחירות בארצות הברית. "אנחנו יודעים שהיו הרבה יועצים אמריקאים בגאורגיה, היועצים הללו היו באזורי הלחימה, והעובדה הזו דוחפת אותנו למסקנה שההנהגה בארצות הברית ידעה על פעולות וככל הנראה לקחה בכך חלק", אמר פוטין. "אם ההנהגה של ארצות הברית הורתה על כך, אז יש לי חשד שהכל נעשה על מנת לארגן מלחמה קטנה ולנצח בה".

סנקציות או נפט?

מדינות המערב שוקלות בימים האחרונים באילו צעדים וסנקציות לנקוט כלפי רוסיה שמחזיקה באיום ממשי כספקית הנפט והגז של חלק מהאיחוד האירופי. פוטין הזהיר את מדינות האיחוד וקרא להן להפסיק לקבל "פקודות" מהבית הלבן.

האיחוד האירופי צפוי לקיים ישיבת חירום ביום שני, דיפלומטים באיחוד סבורים כי לא תתקבל החלטה להטיל סנקציות על רוסיה מכיוון שהתקבלו מסרים מהקרמלין שרוסיה תגיב על צעד כזה בסנקציות משלה. חברות נפט רוסיות וגורמים בממשל הרוסי דחו את הפרסום בעיתון בריטי לפיו הם מתכוננים להפסיק את אספקת הנפט בתגובה לסנקציות שעלולים להטיל על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully