וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "חמדנות הציונות תביא למלחמת עולם"

סגן הרמטכ"ל האירני תקף אתישראל וארה"ב, ואמר כי תקיפה במדינה תגרור למלחמת עולם. אירן הודיעה כי בידה 4,000 צנטריפוגות

סגן רמטכ"ל מסעוד ג'ייזרי צבא אירן הזהיר היום (שבת) כי כל התקפה אמריקאית או ישראלית על המדינה תגרור מלחמת עולם, כך דווח בסוכנות הידיעות האירנית. "חמדנות ההנהגה האמריקאית והציונות העולמית מובילה אותנו בהדרגה לסף תהום", אמר ג'ייזרי ונתן כדוגמה את המצב הקשה בעירק, אפגניסטן סודן וגאורגיה. לדבריו, "ברור כשמש שאם התקפה כזו תצע לפועל, המשטרים המזוייפים יימחקו לפני כל דבר אחר". למרות שלא ציין מהם אותם "משטרים מזוייפים", בכירים במשטר האירני, שמסרב להכיר בישראל, נוטים לקרוא לה "משטר מזויף".

בתוך כך, אתמול הודיע סגן שר החוץ האירני אלירזה שייח' כי בידי המדינה 4,000 צנטריפוגות פעילות להעשרת אורניום. שייח' הוסיף ואמר כי 3,000 צנטריפוגות נוספות נמצאות בשלבי התקנה. בכך ממשיכה אירן את פיתוח תוכנית הגרעין שלה, למרות מאמציהן של מעצמות העולם לעצור את התוכנית.

בתחילת השבוע נפגש שר הביטחון אהוד ברק עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס. בפגישתם הדגיש ברק כי ישראל עוקבת אחר מאמצי אירן לפיתוח יכולות גרעין. לדבריו, ישראל לא תשלים עם אירן גרעינית, והיא לא מסירה שום אופציה מהשולחן. הוא הוסיף, כי על ארצות הברית להמשיך ולהוביל סנקציות כלכליות אפקטיביות נגד אירן.

בתגובה לדברי ברק, שיגר מפקד משמרות המהפכה האירנים מוחמד עלי ג'עפרי איום ישיר כלפי ישראל, והזהיר מפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין. "הישראלים יודעים שאם הם יפעלו נגד אירן, היכולות של העולם האיסלמי, ובמיוחד אלה של השיעים באזור, ינחיתו עליהם מכה כואבת" אמר ג'עפרי שצוטט על ידי סוכנות הידיעות האירנית "מהר". "יכולות הטילים של כוחותינו הן כאלו שהמשטר הציוני, עם כל יכולותיו, לא יוכל להתמודד איתן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully