וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי פיילין? סטירת לחי ליהודי ארה"ב"

חבר קונגרס דמוקרטי תקף את מינוי פיילין לסגניתו של מקיין, עקב תמיכתה בפאט ביוקנן, שמחזיק בדעות אנטי ישראליות ולטענת הליגה נגד השמצה אף אנטישמיות

חבר הקונגרס הדמוקרטי רוברט ווקסלר תקף את הכרזתו של המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין כי בחר בסנטורית שרה פיילין לתפקיד סגניתו, ואמר כי בחירתה של פיילין, שתמכה במירוץ לנשיאות של פאט ביוקנן, היא "סטירת לחי לכל יהודי אמריקה".

ביוקנן, שבשנת 2000 התמודד לנשיאות ארצות הברית ומחזיק בדעות ימניות ביותר ובעמוד משלו באתר של הליגה נגד השמצה, אמר כי סגניתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, שרה פיילין הייתה תומכת שלו ב-1996 כשניסה להתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית ולרוץ מטעמה לנשיאות."היא ובעלה היו תומכים ומגייסי כספים עבורי", אמר ביוקנן.

ביוקנן, שמתח ביקורת קשה כלפי ישראל וכלפי היהודים בארצות הברית, מוגדר בליגה נגד השמצה כ"אנטישמי ובעל דעות נגד ישראל ונגד הגירה". ביוקנן הכחיש כי הוא מחזיק בדעות אנטישמיות. העובדה שפיילין תמכה בביוקנן לא בהכרח מצביעה על כך שהיא נושאת באותן דעות כמו שלו, אך עבור הרפובליקנים שרואים בישראל נושא משמעותי ביותר במסע הבחירות שלהם, התבטאויותיו של ביוקנן לא עזרו לגייס את הקול היהודי בארצות הברית.

"מקיין מבין העוצמה של אובמה"

מוקדם יותר, שבר הסנטור ממדינת ניו יורק צ'ארלס שומר את השתיקה הדמוקרטית על הבחירה בפיילין לתפקיד סגניתו. "לאחר ההצלחה האדירה של הוועידה הדמוקרטית, הבחירה בשרה פיילין מראה עד כמה ג'ון מקיין ושותפיו מבינים את העוצמה של ברק אובמה וג'ו ביידן", אמר.

לדברי שומר, הטיעונים של המחנה הרפובליקני לגבי ניסיון הגיעו לסיומם עם הבחירה של מקיין בפיילין. "פיילין היא אמנם אדם נחמד, אך חוסר ניסיונה הופך את המחשבה שהיא עשויה להיות חלק מממשל הבא למחשבה מפחידה". שומר הוסיף כי הוא מצפה כעת לדיון בין שני המועמדים לסגנות הנשיאות – ג'ו ביידן הדמוקרטי ושרה פאלין הרפובליקנית.

פרשת "טרופרגייט"

בתוך כך פרסם העיתון "וושינגטון פוסט" את השערוריה הראשונה שדובקת בשמה של פיילין. לפי הפרסומים, פיילין נחקרת בפרשה בה פוטר מפקד משטרה שהיה מעורב בוויכוח עם משפחתה של פיילין בתקופה בה אחותה הייתה בתהליכי גירושים מבעלה.
הפיטורים של השוטר, וולטר מונגן, חשפו פרטים רבים על משפחתה של פיילין. ועידה של שתי המפלגות במדינה הצביעה פה אחד על חקירה בנושא שמסקנותיה יוגשו באוקטובר.

מבקריה של פיילין מכנים את הפרשה "טרופרגייט" מאלסקה (פרשת השוטר מאלסקה), ואומרים כי הפרשה הזו פוגעת בשמה של פיילין כלוחמת למען האתיקה וניקיון כפיים ופוגעת גם במפלגה הרפובליקנית. "זה פוגע באחת הנקודות שהם מנסים להציג, כאילו פיילין מובילה רפורמות אתיות", אמרה הסנטורית הדמוקרטית הוליס פרנץ.

ממטהו של מקיין נמסר כי הם תומכים בפיילין, "פיילין שיתפה פעולה ואין לה דבר להסתיר, היא הייתה מנהיגה והוכיחה את עצמה כמי שמקדמת רפורמות, דורשת שקיפות מלאה מהממשל באלסקה, והדבר הביא לשינויים מרחיקי לכת בחקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully