וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 הרוגים בהתהפכות סירה בהצפות בהודו

בהצפות במדינת ביהאר שבצפון מזרח הודו נהרגו למעלה מ-70 בני אדם. מעל למיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ו-250 אלף בתים נהרסו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לפחות 20 בני אדם נהרגו בהתהפכות סירה שהכילה עשרות אנשים שנמלטו מההצפות בצפון מערב הודו במדינת ביהאר. בכך עלה מספר ההרוגים כתוצאה מההצפות במדינה ללמעלה משבעים בני אדם. מעל למיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ו-250 אלף בתים נהרסו באחד מהשטפונות החמורים ביותר שפקדו את צפון הודו מזה שנים. השטפונות, שכונו על ידי ראש הממשלה מנמוהן סינג "אסון טבע לאומי", החלו לאחר שנהר קוסי עלה על גדותיו בנפאל לפני עשרה ימים. מי השטפונות שצפו מעבר לצדם המזרחי של הרי ההימלאיה והציפו חלקים גדולים ממדינת ביהאר שבהודו.

מזג האוויר הקשה פוגע במאמצים להעביר סיוע ל-2.5 מיליון בני אדם שביתם נפגע והם נאלצו לעזבו. תושבי כפרים זועמים מהאזור שנפגע בצורה קשה ביותר, מדהפורה, אמרו כי הם אינם יודעים היכן ימצאו מקלט. ההצפות החלו לפני 11 ימים במדינה השכנה נפאל, והפכו עשרות אלפי בני אדם לחסרי בית. ראש ממשלת הודו הכריז על מצב חירום ועל חבילת סיוע לאזור בסך של 230 מיליון דולר.

מונהנלל שארמה כתב בי.בי.סי באזור ציין כי "חלקים נרחבים מהכבישים שמחברים את הערים באזור נמצאים מתחת למים בגובה של שלושה מטרים, ראיתי אלפי כפריים שבורחים לעבר הערים, חלקם ברגל חלקם באופנים, וחלקם אף לקחו עימם את הבקר. הכפריים לקחו עימם את כל חייהם בעגלות שור בניסיון להימלט מהמים העולים".

"איבדנו הכל" אמר בימלש יאדאב, שברח עם משפחתו לעיר סמוכה. "החפצים שלנו שקועים עמוק מתחת להצפות, ואנחנו נאלצנו לעזוב על מנת להציל את ילדנו". גורמים רשמיים בהודו מסרו כי לפחות 124 אלף בני אדם הועברו לאזורים גבוהים יותר ובטוחים. כוחות צבא ומסוקים ממשיכים להעביר סיוע ומזון. ושש מאות סירות מסייעות להעביר את הלכודים. לדברי סוכנויות הסיוע, מדינת ביהאר היא העניה שבמדינות הודו ולכן מצבם של קורבנות השטפונות השנתיים קשה במיוחד .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully