וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מאייבי נתן

בתיאטרון "צוותא" בת"א נערך טקס הצבת הארון של פעיל השלום אייבי נתן, שהובא היום למנוחות. בין המספידים: רון חולדאי וח"כ חיים אורון

אוסף התצלומים הלאומי

(צילום: ערוץ 1 ואיריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

פעיל השלום אייבי נתן שהלך לעולמו ביום רביעי, הובא הבוקר בשעה 11:00 בבית העלמין קרית שאול בתל אביב. נתן, בן 81 במותו מת בבית החולים "איכילוב" בתל אביב לאחר שסבל מבעיות בריאות מאז לקה באירוע מוחי בשנת 1998.

נתן נולד בשנת 1927 בעיר אבדן שבפרס, וגדל בהודו. ב-1948 התנדב נתן לשרת כטייס בחיל האוויר, וסיים את שירותו בשנת 1951. בשנות ה-50 היה טייס באל על, ולאחר מכן פתח את המסעדה הבוהמיינית "קליפורניה", בתל אביב.

בשנת 1965 נתן רץ לכנסת בראש רשימה בשם "נס", שמצעה היה חתירה לשלום עם מדינות ערב. הרשימה לא עברה את אחוז החסימה, אך נתן התחייב כי אם הציבור יתמוך בו הוא יטוס למצרים במטרה לחתור להסכם שלום. בשנת 1966 נתן טס למצרים במטוסו, אותו כינה "שלום 1". כשנחת נתן הוא ביקש להיפגש עם נשיא מצרים, אך נעצר וגורש בחזרה לישראל.

במאי 1973 החל נתן לשדר מוזיקה ושידורי רדיו, מספינה שעגנה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל. הוא קרא לתחנתו "קול השלום". נתן השתמש ברדיו "קול השלום" לגיוס תרומות לנזקקים באזורים נחשלים ובאזורי מלחמה, וכן בכדי לסייע למבצעים הומניטריים. באוקטובר 1993 נאלץ נתן לסגור את התחנה, בעקבות קשיים כלכליים ואף הטביע את הספינה.

נתן דגל במאבק לא אלים והשתמש בשביתות רעב כאמצעי למחאה פוליטית ולקידום רעיונותיו. בין השנים 1989 ל-1992 ניהל מאבק עיקש נגד החוק האוסר מפגשים עם האויב, ונפגש עם ראשי ארגוני טרור, בהם יאסר ערפאת. בעקבות המפגשים נשפט וישב פעמיים בכלא בישראל.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully