וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה סחף את ההמונים: "אביא את השינוי"

אובמה קיבל על עצמו את המועמדות לנשיאות ארה"ב בוועידת המפלגה הדמוקרטית. "אסיים המלחמה בעירק ואמנע מאירן להשיג נשק גרעיני"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ברק אובמה סחף הבוקר (שישי) בנאומו עשרות אלפים מתומכיו כשקיבל על עצמו באופן רשמי את מועמדותו לנשיאות ארצות הברית, בוועידת המפלגה הדמוקרטית שנערכה בדנוור. הארוע נערך באצטדיון הפוטבול "אינווסקו", כשהנאום שודר על גבי מסכי ענק גם בקליפורניה ובניו יורק.

אובמה הודה בפתח נאומו לביל ולהילרי קלינטון על שהביעו בו תמיכה. "אני שמח לסיים את המסע הזה עם האנשים המדהימים האלה שליוו אותי. אני רוצה להודות לאהבת חיי, הגברת הראשונה הבאה של ארה"ב, מישל אובמה", אמר.

"כיום אנחנו במלחמה, האבטלה גואה, רבים איבדו את בתיהם והמחירים עולים. האתגרים הללו הם תוצאה של כישלון הממשל להגיב והם נובעים ממדיניותו הבעייתית של ג'ורג' בוש", אמר אובמה. "הלילה אני אומר לדמוקרטים ולרפובליקנים כאחד - די. לא ניתן לארבע השנים הבאות להיראות כמו השמונה הקודמות".

"אסיים התלות בנפט מהמזה"ת"

אובמה תקף בנאומו את ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב. "זה לא שלמקיין לא אכפת, הוא פשוט לא יודע מה קורה בעם", אמר. אובמה תקף גם את המדיניות הכלכלית של מקיין כשציטט מדבריו של העוזר הכלכלי הבכיר שלו לשעבר, שאמר כי אמריקה היא "אומה של בכיינים".

"זה הזמן לשינוי באמריקה, וזו הסיבה שאני רץ לנשיאות ארה"ב. כשאהיה נשיא, אתחיל לתגמל חברות אמריקאיות, אפחית מיסים לעסקים קטנים. כמו כן, אני מתכוון לסיים תוך עשר שנים את התלות שלנו בנפט מהמזרח התיכון. וושינגטון מדברת על ההתמכרות שלנו לנפט כבר 30 שנה. עכשיו זה הזמן לסיים את ההתמכרות הזו. כנשיא, אשקיע בדרכים נקיות יותר. אשקיע 150 מיליארד דולר במקורות חלופיים לנפט".

"להגן על ישראל לא רק בדיבורים"

על המלחמה בעירק אמר אובמה: "התנגדתי למלחמה הזו כל העת. מקיין כל הזמן אומר כי ירדוף אחרי אוסמה בן לאדן עד לשערי גיהנום, אבל הוא אפילו לא מתקרב למערה שלו באפגניסטן. מקיין עומד לבדו ברצון להמשיך במלחמה בעירק, אולם אנחנו צריכים נשיא שיתמודד עם איומי העתיד ולא נשיא שמתמודד עם איומי העבר. לא מביסים ארגון טרור על ידי פלישה למדינה. לא מגינים על ישראל רק על ידי דיבורים נוקשים", אמר אובמה. "אני אסיים את המלחמה בעירק, איאבק בטליבן ואל קאעדה ואמנע מאירן להשיג נשק גרעיני".

אובמה סיים את דבריו עם עקיצה למקיין: "מה שאני לא אעשה לעולם, זה לפקפק בנאמנות של מקיין לארצות הברית", אמר. "בואו נסכים כי לפטריוטיות אין מפלגה. יש לי חדשות בשבילך, ג'ון מקיין: עבור כולנו, המדינה היא בעדיפות הראשונה". לבסוף אמר אובמה, כי "השינוי לא בא מוושינגטון, אלא שינוי בא לוושינגטון. שינוי מתחיל כשאנשים עושים צעד. אסור ליסוג אחורה, לא כעת, כשיש לנו כל כך הרבה עבודה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully