וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגאבה מאיים להקים ממשלה ללא האופוזיציה

שבועות של משא ומתן בין מפלגת השלטון לאופוזיציה בזימבבואה העלו חרס. למרות המשבר הפוליטי והכלכלי, הנשיא יקים ממשלה חדשה

שר התקשורת של זימבבואה, ברייט מטונג, הודיע היום (חמישי), כי הנשיא זימבבואה רוברט מוגאבה יתעלם ממחאות מפלגת האופוזיציה (MDC) ומהמשבר הפוליטי והכלכלי הכבד שפוקד את המדינה הדרום אפריקאית, ויקים ממשלה חדשה. כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. "דבר לא ימנע מאיתנו להקים ממשלה חדשה", אמר מטונגה. "עלינו להתקדם ולוודא שזימבבואה תשוב לאיתנה. יש לנו עבודה רבה בנושא הכלכלה".

מפלגת השלטון של מוגאבה, ה-ZANU-PF, וה-MDC מקיימים זה מספר שבועות משא ומתן על מנת להקים ממשלה משותפת בה תתקיים חלוקת סמכויות בין מוגאבה לבין ראש האופוזיציה מורגן צ'נגראי, אולם עד כה ללא תוצאות. בתחילת השבוע נפתח המושב של הפרלמנט החדש, עם בחירתו ההיסטורית של איש אופוזיציה לתפקיד יו"ר הפרלמנט. את נאומו של מוגאבה קטעו אנשי האופוזיציה בקריאות גנאי.

הכלכלה מתמוטטת

בחודש מרץ ניצחו צ'נגראי וה-MDC בבחירות, אולם ועדת הבחירות עיכבה את פרסום התוצאות, ובסופו של דבר טענה שרק סיבוב שני יכריע את ההתמודדות. בחודש מאי פרש צ'נגראי מהמירוץ בעקבות מסע האלימות של מוגאבה כלפי תומכי ופעילי ה-MDC, והותיר את מוגאבה ללא יריב.

מוגאבה זקוק להסכם עם האופוזיציה כדי שיוסרו מזימבבואה הסנקציות שחונקות את הכלכלה המתדרדרת שלה. האינפלציה הגיעה בחודשים האחרונים לשמונה ספרות. מדינות המערב אינן מכירות בניצחונו של מוגאבה, בעוד מדינות אפריקה קוראות לו לחתום על הסכם פשרה, או לחילופין, הסכם חלוקת כוח, בדומה לזה שנחתם בקניה וסיים שם סבב האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully