וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב היעלמות רוז: עלייה בפניות לרשויות

ביום פרסום החשד על רצח הילדה, זינק מספר הפניות למוקדי החירום מ-25 שיחות בממוצע ל-45. הרצוג: "על הציבור להפגין עירנות מירבית"

מאז פרסום פרשת הילדה הנעדרת רוז פיזם, חל גידול משמעותי במספר הפניות שהתקבלו במוקדי החירום של משרד הרווחה והשירותים החברתיים. ממשרד הרווחה נמסר, כי במוקד החירום 1800-22-00-00 התקבלו אתמול, לאחר פרסום פרטי היעלמות הילדה, 45 פניות מצד אזרחים מרחבי הארץ. זאת לעומת כ-25 שיחות בממוצע מידי יום.

שליש מהשיחות התמקדו בדיווח על ילדים בסיכון וחשד להתעללות. שליש אחר התמקד באלימות כנגד נשים ושליש בנושאים כלליים. למוקד החירום הנוסף של משרד הרווחה 118 הגיעו 4 דיווחים על מקרי חירום, זאת לעומת דיווח אחד בממוצע (במהלך יום אחד).

שר הרווחה יצחק הרצוג אמר בתגובה, כי "לצערנו אנו עדים לאחרונה לכרוניקה חמורה של התעללות בקטינים מצד בני המשפחה. אני קורא לציבור להפגין ערנות מרבית ולהודיע לאנשי הרווחה ברשויות המקומיות על כל תופעה חריגה כנגד ילדים וחסרי ישע. ניתן לדווח לרשויות הרווחה ולמוקדי החירום של המשרד ללא צורך בזיהוי ומסירת פרטים אישיים. פרשת הילדה רוז היא אירוע טרגי בכל קנה מידה אשר מזה שנים לא היינו חשופים לשכמותו".

מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, מסר כי "היקף התופעה של פגיעה בילדים התרחב מאוד לאחרונה. מדובר גם בפגיעה פיזית, נפשית או מינית. רק באזור המרכז למשל, קיבלנו בשנת 2007 - כ-12,000 דיווחים אשר טופלו על ידי מערכות הרווחה השונות. באזור ירושלים אנו עדים לעלייה עצומה בדיווחים. מספר צווי החירום שהוצאו במחצית הראשונה של 2008 עומדים על כ- 190 צווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully