וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעולם לא ריחף איום על חייו של אובמה"

ארבעה בני אדם נעצרו בדנוור, בחשד שתכננו להתנקש בחייו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב. התביעה מיהרה להרגיע הרוחות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

התביעה בארצות הברית הודיעה הערב (שלישי) כי החשודים בהתנקשות בחיי ברק אובמה לא היוו סכנה אמיתית לחייו. "אנו סמוכים ובטוחים כי לא ריחף איום ממשי על חיי המועמד בוועידה הדמוקרטית או לאנשי מדינת קולורדו", אמר התובע, טרוי אייד.

ארבעה בני אדם נעצרו אמש בדנוור, בחשד שתכננו להתנקש בחייו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, במהלך הוועידה הדמוקרטית המתקיימת בימים אלה.

הארבעה, שלושה גברים ואישה, מוכרים למשטרה בנושא עבירות הנשק והסמים, ואחד מהם ידוע כבעל קשרים לארגונים גזענים בעלי אוריינטציה ימנית קיצונית. לפי התקשורת הצרפתית, אחד העצורים הודה כי נמצא מקום "טוב" ממנו תוכננה ההתנקשות, "ממרחק של 750 מטרים" מאובמה. משטרת העיר אורורה, שממזרח לדנוור, דיווחה כי החשודים אמרו שתכננו לירות באובמה בעודו מקבל את המועמדות ביום חמישי באצטדיון הפוטבול שבדנוור.

המזימה התגלתה כאשר שוטר תנועה עצר ביום ראשון את אחד מהארבעה, טארין גרטרל בן ה-28, בעקבות נהיגה רשלנית באחד מפרברי העיר דנוור. במכוניתו נמצאו אפוד, שני רובים, תחמושת, מכשירי קשר וסמים. מעצרו של גרטרל הוביל למעצרו של שון רוברט אדולף בן ה-33, שבתחילה ניסה לברוח על ידי קפיצה מחלון החדר של מלונו בקומה השישית, נקע את רגלו ונעצר. לפי המשטרה, הוא ענד עליו צלב קרס. חשוד נוסף הוא נייתן ג'ונסון בן 32. חברתו נטשה גרומק נעצרה אף היא בחשד לאחזקת סמים.

בראיון בתחנת הרדיו CBS4, התפאר ג'ונסון כי הוא וחבריו טארין גרטרל ושון אדולף דנו באפשרות לרצוח את אובמה בעת קבלת המועמדות. "הוא לא צריך לכהן במשרה ציבורית. שחורים אינם שייכים לפוליטיקה. צריך לירות בו", אמר ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully