וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיפושים אחרי רוז - לא מספיק רציניים"

לדברי בכיר במשטרה, היה צריך לחפש את הילדהן גם בשפך הירקון ובשוברי הגלים. "הזמן משחק תפקיד מכריע במציאת גופה קטנה כל כך". המשטרה: "החיפושים בוצעו במקצועיות"

תאגיד כאן

(צילום: איריס דומאני וערוץ 1. עריכת וידאו: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

בכיר במשטרה, המעורה בחקירת היעלמותה הילדה רוז פיזם, מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על האופן שבו נוהלו החיפושים אחריה. הבכיר אמר לוואלה! חדשות, כי על המשטרה היה לחפש את גופתה גם בשפך הירקון ולא רק בנהר עצמו. לדבריו, "הזמן משחק תפקיד מכריע במציאת גופה קטנה כל כך. מדוע לא חיפשו בשוברי הגלים בהם נלכדות פעמים רבות גופות? כיצד לא התבצע חיפוש עם כמויות גדולות של שוטרים (וחיילים) בגדות הירקון?"

במשטרה דחו את הטענות של הבכיר ומסרו כי "החיפושים בוצעו במקצועיות מירבית ובמסגרתם שוטרים רבים התנדבו הרבה מעבר לשעות העבודה". עוד נמסר כי "הושקעו מאמצים וכספים רבים והמטרה כעת היא לאתר את הילדה". מפקד ימ"ר מרכז, ניצב משנה אבי נוימן העריך כי הילדה רוז אינה בחיים. בראיון לערוץ השני אמר נוימן כי "הסיכויים שרוז אינה בין החיים גבוהים".

מוקדם יותר הותר לפרסום, כי לפי החשד, רוז פיזם בת ה-4 וחצי נרצחה על ידי סבה רוני רון בן ה-45, בן הזוג של אימה, שהוא גם אביה החורג. המשטרה חושדת, כי הסב רצח את הילדה עוד במאי השנה, איחסן את גופתה במזוודה וקבר אותה בנחל הירקון. האם היא אשתו לשעבר של אביה הביולוגי של הילדה, בנו של הסב. האם חשודה בקשירת קשר עם הסב לרצח הילדה.

רוויטל סוויד, עורכת דינו של הסב, אמרה היום במהלך דיון להארכת מעצרו, כי לטענת מרשה, "לאחר שנתן את המכה שהרגה את הילדה, הוא נכנס לפאניקה". היא הדגישה, כי הסב מגדיר את המקרה כתאונה שלא ידע איך להתמודד איתה. "אין ממצאים ששוללים את הגרסה שלו, ואפילו ההתכתבות שלו עם בת זוגו לא אומרת דבר", סיכמה סוויד.

בתוך כך, גורמים בצה"ל דחו הערב את הטענות, לפיהן חיל הים מסרב לשתף פעולה בחיפושים אחר רוז. לדבריהם, "אלה טענות מגוחכות ומיותרות". "חיל הים נמצא בקשר עם משטרת ישראל ומסייע בייעוץ ובהכוונה ככל הנדרש", מסרו הגורמים. "אם היה מדובר בפעולה מצילת חיים, היו לוחמי חיל הים צוללים מיד לירקון ורק אחר כך שואלים שאלות, אולם לא אלה היו פני הדברים במקרה מזעזע זה. צה"ל לא יסכן חיי חיילים בחיפוש אחר גופה". הגורמים הוסיפו, כי למשטרת ישראל יחידת מתנדבים שמיומנת בצלילה ובחיפוש במים רדודים, בעוד צוללני חיל מתמקדים במשימות מבצעיות ובצלילות במים עמוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully