וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה: "בעלי יהיה נשיא מצוין"

מישל אובמה נאמה בפתח ועידת המפלגה הדמוקרטית והצהירה: "בעלי מייצג את הערכים האמריקאים". הסנאטור קנדי נאם גם הוא במפתיע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ועידת המפלגה הדמוקרטית נפתחה הלילה בדנוור שבקולורדו בנאום מפתיע של הסנאטור טד קנדי ובדברים שנשאה גם רעייתו של אובמה, מישל. במהלך הוועידה יוכרז אובמה באופן רשמי כמועמד הדמוקרטי לנשיאות בבחירות שיתקיימו ב-5 בנובמבר.

הוועידה, שתארוך ארבעה ימים, נפתחה בניסיון להשיב לתומכיה העוינים של הילרי קלינטון ולמצב את אובמה כפטריוט אמריקאי עם רגליים על הקרקע, שמנסה לעשות היסטוריה.

נאומה של מישל, רעייתו של אובמה, היה אמור לעמוד במרכז ליל פתיחת הוועידה. למול קהל עצום שנשא שלטים עליהם כתוב "מישל", דיברה אובמה על כך שבעלה מייצג את הערכים האמריקאים הטיפוסיים, ודחתה את האישומים מצד הרפובליקנים לפיהם אובמה הוא ידוען מרוחק.

"מה שהדהים אותי כשפגשתי את ברק לראשונה, הוא שלמרות השם המצחיק שלו, ועל אף שגדל בהוואי, משפחתו היתה דומה כל כך לשלי. הוא גודל על ידי סבו וסבתו שהיו ממעמד הפועלים, ממש כמו ההורים שלי, ועל ידי אם חד הורית שנאבקה כדי לשלם את החשבונות ממש כמונו".

"אני באה לכאן כאשה שאוהבת את בעלה ומאמינה שהוא יהיה נשיא מצוין", אמרה אובמה. "אני באה לכאן כאם שבנותיה הן לבה ומרכז עולמה". בנאומה היא שיבחה את הילרי קלינטון על כך שאפשרה "לבנותינו ובנינו לחלום קצת יותר בגדול ולכוון קצת יותר גבוה".

לאחר הנאום של גברת אובמה הופיע בעלה בכבודו ובעצמו על מסך גדול, שוחח עם אשתו ובנותיו על הבמה ושיבח אותן. קודם לכן אמר אובמה בשיחה עם כתבים באילינוי כי בנאום שהוא עומד לשאת ביום חמישי לקראת קבלת המועמדות שלו לא יהיו מילים מנופחות, אלא רק פרטים אודות המדיניות שלו.


נקודת השיא בארוע היתה הופעתו של הסנאטור ממסצ'וסטס טד קנדי, נצר לשושלת קנדי המפוארת. קנדי בן ה-76, שעבר בחודש יוני האחרון ניתוח להסרת גידול סרטני ממוחו, הופיע במפתיע ונאם מול הקהל המתלהב לאחר הקרנת סרטון וידאו קצר שסקר את חייו הפוליטיים. "אחיי האמריקאים, נפלא להיות כאן", אמר קנדי. "שום דבר לא יעצור אותי מלהשתתף בארוע הערב. קנדי שיבח את אובמה וסיכם את נאומו בדברים: "יש גל חדש של שינוי מסביבנו. אנחנו נשיג את כל המטרות שהצבנו. הלפיד יועבר לאובמה, התקווה חוזרת והחלום האמריקאי נמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully