וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: "הבניה בהתנחלויות הוכפלה"

לפי דו"ח התנועה, הבניה בהתנחלויות זינקה פי 1.8 לעומת השנה שעברה. בנוסף, מספר המכרזים עלה ב-550 אחוזים

הבניה בהתנחלויות כמעט והוכפלה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה – כך קובע דו"ח תנועת "שלום עכשיו" שפורסם הבוקר. לפי הדו"ח, למעלה מ-1,000 מבנים חדשים נבנים בהתנחלויות, בהם כ-2,600 יחידות דיור. כ-55% מהמבנים נבנים ממזרח לגדר הבנויה.

הדו"ח מסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שקובע כי הבניה בהתנחלויות קפצה פי 1.8 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד מצביע הדו"ח על עלייה של 550% במספר המכרזים לבניה בהתנחלויות, 417 יחידות דיור לעומת 65 בלבד ב-2007. בנוסף, 125 מבנים חדשים נוספו למאחזים, מתוכם 30 מבני קבע. במזרח ירושלים, לפי הדו"ח, גדל מספר המכרזים פי 38 לעומת שנת 2007.

"בשנה האחרונה הממשלה פועלת על מנת למחוק ולטשטש את הקו הירוק", אומר יריב אופנהיימר, מזכ"ל "שלום עכשיו". "גושי ההתנחלויות הולכים ומתרחבים ומגיעים עד לפאתי הערים הפלסטיניות, ובמקביל נמשכת הבנייה בהתנחלויות המבודדות ובמאחזים. המשך המדיניות תהפוך את ההפרדה בין הישראלים לפלסטינים לבלתי ניתן ליישום בשטח".

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל ח"כ אורי אריאל, אמר בתגובה: "אחרי שנים בהן 'שלום עכשיו' חרחרה ריב – היא מביאה גם קצת בשורות טובות לחברה הישראלית. יש בטענות אי-דיוקים כרוניים". לדבריו, "הבנייה היא פרטית ולא ממשלתית, בתוך גבולות היישובים ולא הרחבה, הרבה פחות מהמובא בטענת 'שלום עכשיו', ובעיקר הרבה פחות ממה שצריך ונדרש. כרגיל, השמאל הקיצוני מתעלם משתי עובדות בסיסיות: יש ביקוש גדול, קבוע וצומח לאורך שנים, לדירות באזור. שנית, אזור זה הוא ערש הולדתו התנ"כי של העם היהודי, וגם עתודות הקרקע הריקות היחידות של מדינת ישראל".

בתגובה לדו"ח, אמר יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון כי "ממשלת ישראל מדברת על שלום, אבל העובדות שנקבעות כל יום בשטח חזקות יותר. פעולותיה של הממשלה הנוכחית מוכיחות שאי אפשר להאמין לגמגומים על תהליך השלום. הבתים שנבנים בגדה מכתיבים את המציאות ולא ביקורים אצל נשיא מצרים או שיחות עם קונדוליזה רייס".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל טען כי הדו"ח מלמד על מצוקת הבניה הקשה ביהודה ושומרון. לדברי מנכ"ל הפורום נחי אייל: "התנועה תוקפת את זכויות היסוד של כל אזרח בישראל ואפילו יהיה תושב הגדה - הזכות לקורת גג.
מדינת ישראל צריכה לתת מענה לדור הבא שגדל ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully