וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפעול נגד אירן כדי לסכל תקיפה ישראלית"

ערב הוועידה הדמוקרטית, אמר אובמה כי "ארה"ב חייבת לפעול בצורה כוחנית ויעילה יותר נגד הגרעין האירני כדי שישראל לא תרגיש עם הגב אל הקיר"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה אמר הערב (שני) כי על ארה"ב ובעלות בריתה לטפל בסוגיית אירן לפני שישראל תרגיש כי "גבה צמוד אל הקיר". אובמה הוסיף כי על ארה"ב לפעול בצורה כוחנית ויעילה על מנת לעצור את שאיפותיה הגרעיניות של אירן.

"תפקידי כנשיא יהיה לוודא שאנו מהדקים את הלולאה הדיפלומטית סביב אירן", אמר אובמה. "שאנו מניעים את הקהילה הבינלאומית כדי לפעול בצורה רצינית נגד התוכנית הגרעינית האירנית, וכדי להעמיד סנקציות שיגרמו לה לחשוב ברצינות. עלינו לעשות זאת לפני שישראל תרגיש עם הגב אל הקיר. עלינו לפעול בצורה הרבה יותר כוחנית ויעילה בזירה העולמית על מנת לעצור את השאיפות הגרעיניות של אירן".

הלילה תיפתח בדנבר הוועידה של המפלגה הדמוקרטית, במהלכה יוכרז באופן רשמי שאובמה הינו המועמד הדמוקרטי לנשיאות בבחירות שיתקיימו ב-5 בנובמבר. לפי הסקרים האחרונים, אובמה ויריבו הרפובליקני ג'ון מקיין נמצאים בשוויון.

על רקע המשבר בין רוסיה וארה"ב סביב המלחמה בגאורגיה, הופנה זרקור ליתרונו הגדול של מקיין על אובמה בכל הקשור למדיניות חוץ. אובמה הודיע מאז על בחירתו במומחה מדיניות החוץ ג'ו ביידן כמועמד שלו לסגן הנשיא, ומגביר את קצב התבטאויותיו בנושא, בתקווה לשפר את תדמיתו בנושא.

ארה"ב מזהירה את ישראל: אל תתקפי באירן

לפני שבועיים דחה הממשל האמריקאי בקשה ישראלית, שהועברה לו בדרג הבכיר ביותר, לאספקת פריטים ביטחוניים ותמיכה בתחומים מסוימים, שיכולים לשדרג את יכולתה של ישראל לתקוף את מתקני הגרעין באירן. בממשל התייחסו לבקשת הסיוע הישראלית כאיתות על הכנות מתקדמות לתקיפת אירן.

ארה"ב הזהירה את ישראל שלא תתקוף, ודרשה ממנה שלא תפתיע אותה ולא תפעל נגד אירן בלי לעדכן מראש את וושינגטון. המסר האמריקאי היה שהתקפה ישראלית על אירן עלולה לסכן אינטרסים של ארה"ב. כפיצוי הבטיח הממשל לחזק את יכולת ההגנה של ישראל מטילי קרקע-קרקע.

ישראל הבהירה בתגובה לממשל האמריקאי שהיא שומרת לעצמה את חופש הפעולה, אם ייכשלו המאמצים לבלימת תוכנית הגרעין האירנית בדרכים אחרות. גורמים בכירים בישראל קיוו שנשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש, יורה על תקיפת מתקני הגרעין באירן לפני סיום כהונתו. היכולת הצבאית האמריקאית לבצע תקיפה כזאת בהצלחה גדולה בהרבה מזו של ישראל. במקרה של תקיפה אמריקאית, ישראל לא תיאלץ להתמודד לבדה עם אירן ותומכיה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully