וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: נמלטו מדרפור ונרצחו ע"י הממשלה

27 בני אדם נהרגו במתקפה של כוחות הממשלה על מחנה עקורים. המורדים: "קוראים לכוח השלום לעשות את עבודתו ולהתערב"

כוחות סודנים תקפו היום (שני) מחנה של עקורים מדרום לחבל דרפור, והרגו 27 בני אדם, כך מסרו מנהיגי המורדים. במחנה מתגוררים כ-90 אלף בני אדם שנסו על חייהם במהלך חמש השנים האחרונות, מאז החלה מלחמת האזרחים. לטענת הממשלה, מורדים חמושים מצאו מחסה במחנה.

"אנו קוראים לכוחות השלום לעשות את עבודתם ולהתערב לטובת העקורים", מסרו המורדים. כוח השלום של האו"ם סובל מחוסר מימון וממחסור מתמיד בכוח אדם, ואינו מצליח להתמודד עם האלימות הגואה בחבל דרפור, שבמערב סודן.

דו"ח של ארגוני סיוע אפריקאים שפורסם בחודש יולי קבע כי כוח השלום של האו"ם בדרפור נכשל במשימתו להגן על האזרחים באזור. "הכוח עשוי להפוך להבטחה העולמית האחרונה שמופרת", נכתב בדו"ח.

לפי הדו"ח של הקבוצה הנקראת "איגוד דרפור", במשך חצי השנה האחרונה, מאז אושר כוח השלום, הגיעו לדרפור רק שליש מ-26 אלף החיילים שהיו אמורים להתייצב בחבל האץ מוכה האלימות. האצבע המאשימה מופנית הן כלפי המדינות העשירות בעולם והן כלפי הממשלה הסודנית, שמונעת מציוד נוסף להגיע לשטחה.

בדרפור מתנהלת מאז 2003 מלחמת אזרחים, בה נוטלות חלק מליציות הג'נג'וויד הפונדמנטליסטיות, שלפי בית הדין הבינלאומי בהאג, פועלות לפי הוראותיו הישירות של נשיא סודן עומר אל בשיר נגד אזרחים מקומיים. המורדים הדרפורים, שרובם אינם ערבים, משיבים אש. לפי ההערכות, כ-300 אלף איש איבדו את חייההם ברצח עם בפיקודו של אל בשיר, נגדו עומד כתב אישום בינלאומי על רצח עם. בחמש השנים האחרונות גם הפכו 2.5 מיליון בני אדם לפליטים. לטענת רבות ממדינות אפריקה ולטענת הליגה הערבית, כל תביעה נגד בשיר תסכן את הסיכויים לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully