וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

71 הרוגים בהתרסקות מטוס בקירגיסטן

מטוס נוסעים מדגם בואינג 737 התרסק לאחר שהמריא משדה התעופה "מאנאס" שבבירה בישקק. מתוך 90 הנוסעים, שרדו רק 19

71 בני אדם נהרגו הערב (ראשון) בהתרסקות מטוס נוסעים בנמל התעופה של בירת קירגיסטן, בישקק. על פי דיווח משרד הבריאות הקירגיזי, היו על המטוס 90 בני אדם, כולל שבעה אנשי צוות ומתוכם שרדו רק 19. תשעה פצועים כבר הובהלו לבית החולים.

לפי דיווח ראשוני מהמקום, המטוס מסוג בואינג 737 של חברת התעופה הקירגיזית הפרטית "איטק-אייר", התרסק 10 דקות לאחר המראתו לעבר טהרן, במרחק של חמישה ק"מ בלבד משדה התעופה "מאנאס".

"המטוס המריא, דיווח על ליקוי טכני וניסה לשוב לשדה התעופה", אמרה דוברת שדה התעופה. "צוותי החילוץ וההצלה, מכבי האש וצוותי רפואה הגיעו לזירת התאונה", אמרה דוברת בסיס צבאי אמריקאי הממוקם בעיר מאנאס, 30 ק"מ מבישקק.

בשבוע שעבר התרסק מטוס של חברת התעופה "ספנאייר", לאחר שסטה מהמסלול עם ההמראה בשדה התעופה של מדריד, בירת ספרד. מתוך 172 נוסעי המטוס נהרגו 154, ורק 18 נוסעים שרדו את ההתרסקות. בין השורדים ארבעה גרמנים, שני שבדים, צ'ילאני וקולומביאני, אך כמה מהם נפצעו במצב אנוש ואחרים סובלים מפציעות קשות. לפי צוותי הבטיחות של שדה התעופה, המטוס, מסוג MD-82 של התאגיד האמריקאי "מקדונל דגלאס", קורקע פעמיים בעבר, בשל בעיות טכניות ובטיחותיות.

בחודש יוני האחרון נהרגו 28 בני אדם בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם "איירבוס" בשדה התעופה של חרטום, בירת סודן. המטוס סטה ממסלולו לאחר הנחיתה בשדה התעופה בשל מזג אוויר קשה, ומיכלי הדלק שלו עלו באש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully