וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: בעלה של בוטו נבחר כמועמד לנשיאות

כך החליטה אמש מפלגתו. זרדרי, בעלה של בנזיר בוטו, שנרצחה בדצמבר האחרון, מועמד להחליף את הנשיא המתפטר מושרף

מסתמן מועמד לנשיאות בפקיסטן. ראש מפלגת השלטון, אסיף עלי זרדרי, בעלה של בנזיר בוטו, מנהיגת האופוזיציה שנרצחה בהתנקשות בדצמבר שנה שעברה, החליט להתמודד על המשרה. זאת לאחר התפטרותו של הנשיא פרווז מושרף ביום שני שעבר. כך דווח היום (שבת) בכיר במפלגתו של זרדרי.

זרדרי זכה אמש בתמיכה של חברי פרלמנט ממפלגתו, מפלגת העם הפקיסטנית (PPP), להתחרות על תפקיד הנשיאות בבחירות שיתקיימו ב-6 בספטמבר. "מר אסיף זרדרי קיבל על עצמו להתמודד על תפקיד נשיא פקיסטן, זאת לאחר שמפלגתו הביע תמיכה בו", אמר סגן המזכיר הכללי של מפלגת ה-PPP ראזה רבאני.

רבאני הוסיף, כי "זרדרי נבחר בין היתר כמחווה מצד המפלגה על ההקרבה של אשתו בנזיר בוטו, שנהרגה בפיגוע של מחבל מתאבד במהלך מסע בחירות בדצמבר האחרון". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי מפלגתו של זרדארי היא המפלגה הגדולה ביותר בקואליציה השברירית של פקיסטן ולכן הסיכויים שלו להיבחר כנשיא גבוהים יותר. "שאר מפלגות הקואליציה קיבלו הודעה על הבחירה בזרדארי ואנו אופטימיים שהבחירות לנשיאות יתבצעו ללא הפרעות", אמר רבאני.

לפני כשבועיים החליטה ממשלת פקיסטן, בראשות ראש הממשלה יוסף רזה גילאני, להתחיל בהליך הדחה של הנשיא המכהן פרווז מושארף, שהתפטר כאמור בשבוע שעבר כתוצאה מהלחץ שהופעל עליו.

לפני כחצי שנה חבר ראש ממשלת פקיסטן לשעבר שריף לקואליציה יחד עם ה-PPP, שבראשה עמדה בנזיר בוטו עד הירצחה. ממשלה בהנהגת שתי המפלגות מהווה זה זמן אופוזיציה למדיניותו של הנשיא, שהפך לא פופולרי בין היתר בעקבות מלחמתו בגורמים הפונדמנטליסטים במדינה, שהובילה לשורה ארוכה של פיגועי טרור במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully