וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה בחר בג'וזף ביידן לסגנו

הסתיים מסע הניחושים בארצות הברית, באתר הרשמי של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, נכתב כי הסנטור מדלוואר ג'וזף ביידן נבחר לתפקיד סגנו

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית סיים היום (שבת) את מסע הניחושים בארצות הברית בכל הקשור לזהות סגנו. באתר הרשמי של המועמד הדמוקרטי נכתב כי אובמה בחר בסנטור מדלוואר ג'וזף (ג'ו) ביידן לתפקיד סגנו. ההודעה הזו נשלחה למיליוני התומכים של אובמה באמצעות האימייל והודעות SMS בטלפון. גורמים במפלגה הדמוקרטית מסרו כי אובמה פנה לביידן וביקש ממנו לכהן בתפקיד סגן נשיא ארצות הברית, זאת במידה שאכן יזכה אובמה בבחירות לנשיאות בנובמבר.

בסוף השבוע החלה הרשימה להצטמצם לאחר שאובמה פסל שניים מהמועמדים המובילים מהרשימה המצומצמת שלדברי יועציו הם המועמדים המובילים. שלושת המועמדים המובילים לתפקיד היו הסנאטור אוואן באיי מאינדיאנה, מושל וירג'יניה טים קיין והסנאטור ג'וזף ביידן הבן מדלוואר, רשת NBC דיווחה הלילה כי צוות מסע הבחירות של אובמה כבר הודיע לאוואן באיי מאינדיאנה ולמושל וירג'יניה טים קיין כי לא בחר בהם. כמה שעות לאחר מכן הודיע אובמה כי הוא בחר בג'וזף ביידן הבן מדלוואר.

אובמה משך את חשיפת שמו של סגנו והפך את הימים האחרונים למסע ניחושים ברשתות החדשות האמריקאיות. "אני מעוניין לבחור באדם שיאתגר אותי מבחינה מחשבתית ולא באיש שיסכים לכל מה שאומר בכל הקשור למדיניות וקבלת החלטות", אמר אובמה לרשת CBS.

רשת ABC דיווחה כי השירות החשאי, שמגן על נשיאים, מועמדים לנשיאות וכן על סגניהם, שלח סוכנים לבית מגוריו. אובמה וביידן צפויים להופיע יחדיו בוועידה הדמוקרטית שתיפתח ביום שני בדנוור. אובמה צפוי לקבל על עצמו באופן רשמי את מינוי המפלגה הדמוקרטית לעמוד בראשה ביום חמישי. בכך יהיה השחור הראשון שמועמד לתפקיד הבכיר ביותר במדינה, נשיא ארצות הברית.

בצד הרפובליקני כבר החלו לתקוף את בחירתו של אובמה בביידן, "לא היה מבקר חריף מביידן בכל הקשור לחוסר הניסיון של אובמה במדיניות חוץ", כך מסר בן פוריט, דובר מסע הבחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ג'ון מקיין.

ביידן תקף בעבר את ההחלטות וההתבטאויות של אובמה במדיניות החוץ של ארצות הברית ואמר כי "האמריקאים מבינים כי ברק אובמה אינו מוכן עדיין להיות נשיא", כעת לאחר שנבחר להיות סגנו הוא אינו צפוי לחזור על התבטאויות אלו וטון הדיבור כלפי המועמד הדמוקרטי ישתפר בהרבה.
.

יחזק את אובמה במדיניות חוץ

ג'וזף (ג'ו) ביידן, בן ה-65 הינו סנאטור ותיק ממדינת דלוואר, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקאי. ביידן נבחר לראשונה לסנאט האמריקאי בשנת 1972, זמן קצר לאחר מכן נהרגו אשתו ובתו בתאונת דרכים. בעקבות כך שקל ביידן להתפטר מתפקידו אולם החליט בסופו של דבר להמשיך בקריירה הפוליטית.

ביידן מסיים כעת שש כהונות בתפקידו, ובכך הפך להיות הסנאטור ששירת במשך הזמן הארוך ביותר בדלוואר. מתוקף תפקידו וכהונתו בת ה-36 שנה בסנאט האמריקאי, הוא נחשב לבקיא מאוד בענייני חוץ ועשוי לפצות על חולשתו של אובמה בתחום זה. בנוסף, הוא ידוע ברהיטותו וביכולתו לגבור על יריבים בעימותים ובוויכוחים פוליטיים – דבר שיכול לעזור במתקפות על אובמה מצד המפלגה הרפובליקנית ובעימות עם מועמדו של הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין לתפקיד סגן הנשיא.

עם זאת, חסרונו הבולט של ביידן הוא תדמיתו כשועל פוליטי בוושינגטון - דבר שאינו מתיישב עם מוטיב ה"שינוי", שכל כך דומיננטי בקמפיין של אובמה. בנוסף, בדרך כלל מצופה מסגן נשיא "להביא איתו" מדינה בבחירות הכלליות, אך במקרה זה מדובר במדינה קטנה במיוחד שתבחר במועמד דמוקרטי, בלי קשר לזהות סגן הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully