וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה לא תציב טילים רוסיים בשטחה"

גורם סורי בכיר הכחיש את הפרסומים לפיהם נשיא סוריה הסכים להציב מערכת טילים רוסיים בשטח מדינתו. "אסד ומדוודב כלל לא דנו בנושא"

גורם סורי בכיר הכחיש את הפרסומים לפיהם סוריה הסכימה להציב מערכת של טילים רוסיים בשטחה. בגלי צה"ל דווח כי הגורם טען שהידיעות אינן נכונות, וכי נשיא סוריה בשאר אסד ועמיתו הרוסי דימיטרי מדוודב כלל לא דנו בנושא בשיחותיהם.

אתמול דווח בסוכנות הידיעות הרוסית כי רוסיה וסוריה נמצאות במגעים מתקדמים בנוגע למכירת נשק נגד מטוסים ומערכות נשק נגד טנקים. כלי התקשורת ברוסיה דיווחו לפני הפגישה כי אסד מעוניין בהצבת טילי קרקע-קרקע וטילים נגד מטוסים מתוצרת רוסית בשטח סוריה.

שר הביטחון אהוד ברק אמר בתגובה לדברים כי "אנו עוקבים אחר ההשלכות של ביקורו של נשיא סוריה בשאר אסד ברוסיה ובדגש על הכוונה לביצוע רכישה של אמצעי לחימה איכותיים שנועדו לשדרג את יכולות הצבא הסורי". גם שרת החוץ ציפי לבני התייחסה לסוגיה ואמרה:"זהו אינטרס משותף של רוסיה ושל ישראל שסוריה לא תקבל טילים ארוכי טווח".

השר שאול מופז אמר היום (שישי) בתגובה על המגעים לרכישת נשק נגד מטוסים וטנקים בין סוריה ורוסיה כי "ישראל לא יכולה להרשות הכנסת נשק מפר איזון ויציבות לאיזור. סוריה ושכנינו האחרים ממשיכים להרשות לעצמם לנקוט בפעולות שמאיימות באופן ישיר על ישראל. כל עוד שהם חושבים שישראל חלשה הם ימשיכו לעשות כך. לכן, כעת יותר, מתמיד ישראל זקוקה לא לדיפלומטיה חלשה אלא למנהיגות חזקה".

לאחר הפגישה עם אסד, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי "רוסיה שוקלת את בקשות סוריה לרכישת טילים, שלא יפרו את מאזן הכוחות באזור, אנו נמכור נשק הגנתי בלבד".

בפגישה בין נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב לבין עמיתו הסורי בשאר אסד, תמך נשיא סוריה בעמדת רוסיה במשבר בקווקז, ובפעולות הצבאיות שנקטה רוסיה בגאורגיה. "אנו מבינים את המהלך הרוסי שהיה הכרחי, רוסיה הגיבה לתוקפנות גאורגית" אמר אסד למדוודב בתחילת פגישתם. ההצעה הרוסית להצבת טילים בסוריה ניתנה בתגובה להסכם הצבת מערכת יירוט טילים אמריקאית בשטח פולין. בתוך כך, אתמול שוחחו ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. בין היתר דנו השניים בעימות המתמשך בגאורגיה, ובתהליך השלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully