וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס שהתפוצץ במדריד קורקע פעמיים

מטוס ”ספנאייר” שהמריא לאיים הקנריים, סטה מהמסלול, עלה באש וגבה את חייהם 153 בני אדם. בעבר קורקע בשל בעיות בטיחותיות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

מטוס של חברת התעופה "ספנאייר", שעמד להמריא מטרמינל 4 החדש, סטה אתמול (רביעי) מהמסלול בשדה התעופה של מדריד "ברחאס". ממשלת ספרד הודיעה כי מתוך 172 נוסעי המטוס נהרגו 153, ורק 19 נוסעים שרדו את ההתרסקות. בין השורדים ארבעה גרמנים, שני שבדים, צ'ילאני וקולומביאני, אך כמה מהם נפצעו במצב אנוש והם סובלים מפציעות קשות.

לפי צוותי הבטיחות של שדה התעופה, המטוס, מסוג MD-82 של התאגיד האמריקאי "מקדונל דגלאס", קורקע פעמיים בעבר, בשל בעיות טכניות ובטיחותיות. כך דיווח ה"גרדיאן" הבריטי.

מזג האוויר לא גרם לתאונה

צוותי חילוץ והצלה, לרבות 11 כבאיות ו-22 אמבולנסים, הגיעו לאזור התאונה, כשעמוד עשן היתמר מאחורי המטוס. אחד המחלצים סיפר כי הוציא מהאתר גופות שנשרפו בהתלקחות המטוס. "המטוס כולו נהרס לגמרי", אמר. עשרות קרובי משפחה של נוסעי המטוס הגיעו לנמל התעופה והם הועברו לחדר מיוחד שבו מטפלים בהם פסיכולוגים של הצלב האדום.

מזג האוויר לא היה הגורם לתאונה מאחר שזהו יום נאה ובהיר במדריד עם טמפרטורה של 29 מעלות צלזיוס ורוחות בעוצמה של 10 קמ"ש. הטיסה המדוברת היתה טיסה מספר 5200 ממדריד ללאס פאלמאס שבאיים הקנריים, הנמשכת כשעתיים וחצי בממוצע. על פי הערכות, ייתכן שהגורם לתאונה היו בעיות במנוע השמאלי של המטוס.

"ספנאייר" הינה אחת מחברות התעופה הזולות שנפוצות באירופה. היא בבעלות חברת תעופה סקנדינבית וסבלה בשנים האחרונות מקשיים כלכליים. במטוס, מסוג MD-80, נמצאו בעבר שורה ארוכה של בעיות טכניות ובטיחות, שדורשות מהטייס מספר פעולות שימנעו סכנה לקצרים חשמליים.

עדכון ראשון: 20.8, שעה 16:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully