וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מת יורשו של מאו דזה דונג

הואה גאופנג, יורשו של מאו דזה דונג, מת בגיל 87. גאופנג, שכיהן כמזכ"ל המפלגה הקומוניסטית היה אחראי לסיום מהפכת התרבות

הואה גאופנג, שנבחר באופן אישי על ידי מאו דזה דונג לרשת אותו כמזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, מת היום (רביעי) בבייג'ינג בגיל 87. לפי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית "שינהואה", גאופנג מת ממחלה, אך לא סיפקה פרטים נוספים. הואה, שכונה בתקשורת הסינית "מנהיג חכם", הפך למזכ"ל המפלגה הקומוניסטית בספטמבר 1976. על ערש מותו אמר מאו לגאופנג: "לבי שקט כשאני יודע שאני משאיר אותך אחראי".

מספר שבועות לאחר מכן, הביא גאופנג למעצרם והדחתם של אלמנתו של מאו, ג'יאנג צ'ינג ושלושת החברים הנוספים ב"כנופיית הארבעה", שהיו מנהיגי המפלגה הקומוניסטית בסין והואשמו בפזרנות של מאו במהלך המהפכה התרבותית. גאופנג הביא לסיום המהפכה התרבותית בת העשור, אך בגלל התעקשותו להמשיך במדיניות של מאו, הוא עצמו הודח מספר שנים לאחר מכן.

גאופנג נולד ב-16 בפברואר 1921 במחוז שאנשי. הוא הצטרף למפלגה הקומוניסטית (CCP ) ב-1938 כחלק מההתקוממות נגד יפן. ב-1947, הוא הפך לאחראי הפרופגנדה של המפלגה. ב-1975, מונה גאופנג לתפקיד השר לביטחון פנים. ב-1976, ראש הממשלה ז'ו אנלאיי נפטר וגאופנג החליפו. לאחר תקרית "טבח טיאננמן", בשנת 1989, במהלכה הרג הצבא הסיני מאות סטודנטים שהפגינו למען דמוקרטיזיציה בסין בכיכר המפורסמת בבייג'ינג, התמנה גאופנג לסגן מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ולראש ממשלה בפועל. עם מותו של מאו, הפך גאופנג למזכ"ל המפלגה ומיהר לאשר הפיכה צבאית שמטרתה היתה להדיח את "כנופיית הארבעה" מתפקידיהם.

במהלך תקופת כהונתו הקצרה יחסית, הפך גאופנג למנהיג שסימל את המהפכה התרבותית. עם זאת, מדיניותו הכלכלית והמדינית דמתה לזו של קודמו מאו. מודל זה נידחה על ידי הממשלה שרצתה כלכלה המבוססת יותר על שוק חופשי. בנוסף, ניסה גאופנג להוציא לפועל חוקים שיאדירו את מעמדו. כל בתי הספר אולצו לתלות תמונות שלו ושל מאו. תמונות שלו היו צריכות להתנוסס גם בכל מפגש של המפלגה. גאופנג שינה את ההימנון הלאומי הסיני על למנת לצרף תוספת המתייחסת למאו. תוספת זו בוטלה לאחר מכן.

ב-1980, הודח גאופנג מתפקיד ראש הממשלה לטובת ז'או זיאנג ומתפיקד מזכ"ל המפלגה על ידי הו יאובנאג ב-1981, שהיו מחויבים לרפורמה כלכלית בסין. גאופנג הורד לתפקיד סגן המזכ"ל עד שמינוי זה בוטל ב-1982. מאז ועד 2002, הוא נשאר חבר מן השורה במפלגה הקומוניסטית, למרות שעבר את גיל הפרישה 70 ב-1991.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully