וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ז'בוטינסקי יצא מהספרים, הנכבה נכנסה"

יו"ר האופוזיציה נתניהו תקף את החלטת שרת החינוך להוציא את הגות זאב ז'בוטינסקי מספרי הלימוד. משרד החינוך: "מדובר בשקר גס ומסית"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת 99, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הממשלה הזאת הוציאה מספר הלימוד את ז'בוטינסקי והכניסה את הנכבה". כך אמר היום (רביעי) יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו (ליכוד) בדיון פגרה מיוחד במליאת הכנסת. נתניהו אמר את הדברים על רקע החלטת שרת החינוך יולי תמיר להוציא את הגותו של זאב ז'בוטנסקי, מייסד הזרם הרוויזיוניסטי בציונות, מרשימת מאה המושגים הכלולים בתוכנית הלימודים בבתי הספר.

משרד החינוך מצידו הוציא הודעה מיוחד על פיה הטענה הינה "שקרית ומסיתה". לטענת המשרד, "הטענות נועדו לעורר מהומות שאין להן כל יסוד עובדתי". בהודעה נכתב כי בשנת הלימודים הבאה תצא לפועל תוכנית לימודים חדשה, ובה ילמדו על התנועה הרוויזיוניסטית בראשותו של ז'בוטינסקי, בפרק "התשובות שניתנו לבעיות הביטחון שנוצרו כתוצאה מהמתח שהלך וגבר בין שני הלאומים בארץ ישראל".

עם זאת, עיקר נאומו של נתניהו הוקדש להחלטת הממשלה לשחרר אסירים פלסטינים "עם דם על הידיים" כמחווה ליו"ר הרשות אבו מאזן. "הממשלה החליטה לפני ימים אחדים לשחרר מאות מחבלים, ואני שואל שאלה פשוטה: למה? תמורת מה?", תקף נתניהו. הוא הוסיף, כי "שחרור מרצחים ללא תמורה הוא חציית קו מאוד מסוכנת במאבק נגד הטרור. "אומרים לנו שזה יחזק את אבו מאזן, אבל זה רק מחזק את גורמי הטרור", האשים יו"ר האופוזיציה.

סגן שרת החוץ, ח"כ מגלי והבה, אמר בתגובה כי יו"ר האופוזיציה כנראה חושב ש"לציבור יש זיכרון של דגים". והבה ציין, כי לא מדובר בשחרור "מאות מחבלים", אלא ב-200 אסירים, ובהם שני רוצחים שכבר ריצו שלושים שנה מעונשם בכלא. "לממשלה יש רצון לחזק את הכוחות הפרגמטיים ברשות – כוחות שרוצים להגיע איתנו לשלום". והבה גם הזכיר לנתניהו שכראש ממשלה הוא שחרר את שייח' אחמד יאסין תמורת סוכני המוסד בירדן.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום להחלטת הממשלה לשחרר אסירים לאבו מאזן. בראיון לקול ישראל אמר ברק, כי "מפלגת העבודה תמכה בשחרור האסירים, מכיוון שיש בו היגיון והוא יחזק את המתונים ברשות הפלסטינית".

"הממשלה מבזה את הכנסת"

בין השאר דנה הכנסת בישיבתה המיוחדת בהצעות לסדר היום בנושא הקיצוץ המתוכנן בתקציב המדינה לשנה הבאה. חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה), חיים אורון (מרצ) ויורם מרציאנו (עבודה) מתחו בדיון ביקורת על הממשלה שלא שלחה נציג שישיב על ההצעות לסדר. לדברי מרציאנו, הוא ציפה "לשמוע תשובות משר האוצר. מה שקורה כאן זו פגיעה בחברי הכנסת ובכנסת ישראל".

גם ח"כ רן כהן (מרצ) תקף את שר האוצר בגין אי הגעתו למליאה כדי להשבי לח"כים על ההצעות בנושא "הצעת הממשלה על קיצוצים דרקוניים בתקציבי החינוך, הרווחה והבריאות והסכנה בהתחדשות". לדבריו, "זו שערוריה של שר האוצר רוני בר און, זה ביזוי של הכנסת ואסור להשלים עם הדבר הזה. אם הממשלה תבקש כינוס מיוחד של הכנסת היא לא תתכנס. לא יכול להיות שהממשלה תזלזל בכנסת, בח"כים ובממשלה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully