וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "רוסיה משחקת במשחק מסוכן"

בדרך לדיון חירום עם שרי החוץ של המדינות החברות בנאט"ו, אמרה רייס, כי ארה"ב לא תאפשר לרוסיה לערער את יציבותה של גאורגיה

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה הלילה, כי הפגנת הכוח של רוסיה בפלישה לגאורגיה, היא חלק מהתפתחות בעלת אספקט רחב יותר הכולל גם טיסות של מפציצים רוסים סמוך למתחם האווירי של נורווגיה ואלסקה. "זהו משחק מאוד מסוכן לשחק בו עם מדינות המערב", אמרה רייס לעיתונאים במהלך טיסה מוושינגטון לבריסל, שם תיפגש עם שרי החוץ של המדינות החברות בברית הצפון אטלנטית (נאט"ו).

רייס ביקרה את רוסיה על הזמן הרב שלקח לצבאה לעזוב את גאורגיה. "לא נדרש לצבא הרוסי זמן רב כדי לפלוש לגאורגיה ובאמת שלא צריך לקחת להם כל כך הרבה זמן לצאת ממנה", אמרה. יש לציין, כי לפי דיווחים שונים צבא רוסיה לא נסוג לגמרי מהחבל הבלני דרום אוסטיה.

עוד אמרה שרת החוץ האמריקאית, כי נאט"ו וארה"ב ישלחו מסר ברור לרוסיה ש"התכנית האסטרטגית שלה לערער את היציבות של גאורגיה הדמוקרטית לא תושג". ב"רויטרס" דווח, שארה"ב תשלח לגאורגיה צוות מיוחד מטעם משרד ההגנה האמריקאי כדי לבצע הערכה של צרכי הביטחון הזקוקים למדינה.

ארצות הברית צפויה לקרוא הבוקר (שלישי) לנאט"ו לשקול להשהות מפגשים מתוכננים עם שרים רוסיים ולצמצם בכך את קשרי נאט"ו עם רוסיה. זאת במטרה להפעיל לחץ על ממשלת רוסיה לכבד את הסכם הפסקת האש עם גאורגיה, כך מסר גורם בכיר בממשלת ארה"ב.

בתגובה אמרה רוסיה כי שיתוף הפעולה שלה עם נאט"ו בתקופה שלאחר המלחמה הקרה, ניזוק כתוצאה מתמיכת החברות בארגון בגאורגיה. עוד הזהירה רוסיה כי מערכת היחסים עלולה להידרדר אף יותר אם תאושר הצטרפותה של גאורגיה לנאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully