וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר הוותיק בארץ פורש אחרי 31 שנה

מנחם אריאב, ראש עירית נצרת עילית, הודיע שלא יתמודד על כהונה נוספת בתפקיד. "לא תכננתי להיות כל כך הרבה זמן בתפקיד"

יוני טובלי

(צילום: דימיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מנחם אריאב, ראש עירית נצרת עילית וראש העיר הוותיק ביותר בישראל, פרש היום (שני) מתפקידו, לאחר 31 שנים. "לא תכננתי להיות כל כך הרבה זמן בתפקיד", אמר אריאב בעת שהודיע על פרישתו, "אך אהבת המקום, התעשיה והאמון שהתושבים נתנו בי, הם שדחפו אותי להמשיך ולפעול מתוך תחושה של שליחות ציבורית ואמונה בצדקת הדרך".

אריאב, בן 79, עלה לישראל בשנת 1949, לאחר שנולד ברומניה, ברח מהשלטון הנאצי, ואף נחשב כאסיר ציון בשל פעילותו הציונית ברומניה. הוא החל את דרכו בישראל דווקא בדרום, שם היה בין היתר חבר קיבוץ "ניר עם" והתמנה לתפקיד בכיר במועצה האזורית שער הנגב. בשנת 1962 נענה לאתגר חדש בהקמת עיר בגליל. בתחילה, שימש אריאב כממלא מקום ראש העיר בנצרת עילית במשך כ-10 שנים ללא שכר. בשנת 1977 נבחר לראשונה לתפקיד ראש העיר, ומאז נבחר לאותו התפקיד במשך שש קדנציות נוספות.

במהלך כהונתו של אריאב, הפכה העיר נצרת עילית לעיר מרכזית בגליל. על אף שהוצעו לו תפקידים ממלכתיים אחרים, סירב אריאה לקבלם והעדיף להמשיך בתפקידו כראש העיר. מלבד התפקיד, הוא שימש כחבר מועצת המנהלים של "כור", חבר מועצת המנהלים של תע"ש וחבר דריקטוריון מפעל הפיס. בשנת 2007 התמנה אריאב ליו"ר מועצת הרשות לפיתוח הגליל. בסיום ההודעה, הודה אריאב למשפחתו ואמר כי "אין לי נכסים, אין לי בניינים או רכוש, אבל יש לי רכוש אחד - משפחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully