וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 300 ספרי תנ"ך הוחרמו ממיסיונרים

פקידי מכס סירבו להכניס למדינתם 300 ספרי תנ"ך והברית החדשה שהביאו מיסיונרים אמריקאים ודרשו מהם להסתפק בספר לכל תייר

פקידי המכס בנמל התעופה בדרום-מערב סין החרימו אתמול (ראשון) 300 ספרי תנ"ך והברית החדשה כתובים סינית מארבעה מיסיונרים אמריקאים, בטענה שאין זה חוקי להכניס אותם למדינה. כך סיפר אחד מהארבעה, פט קליין, לסוכנות הידיעות הצרפתית. קליין, בן 46 ממדינת וייומינג, טען שהביא לסין למעלה מ-10,000 ספרי תנ"ך והברית החדשה במשך 20 השנים האחרונות, אך מעולם לא נתקל בהחרמה. לאחר שטסו מתאילנד.

"לא עשינו שום דבר רע. אנחנו לא מנסים לבצע הפיכה או להפריע למשחקים האולימפיים", אמר קליין. הקבוצה, שבין חבריה גם נער בן 15 וסבתו בת ה-78, סירבו לעזוב את שדה התעופה ללא הספרים. לדברי קליין, פקידי המכס אמרו להם שיוכלו לקבל את הספרים כשיעזבו את המדינה, ושבינתיים ייאלצו להסתפק בספר אחד בלבד לכל אחד מהם. "אם סין עומדת לטעון שיש בה חופש דת, למה לקחו לנו את הספרים?", תהה קליין.

החוקה המרקסיסטית של סין מתירה חופש דת, אך למעשה, המפלגה הקומוניסטית השלטת מגבילה חופש זה בכך שהיא כופה רישום של קבוצות דתיות. על פי הממשלה, בסין חיים 15 מיליון פרוטסטנטים וחמישה מיליון קתולים בכנסיות מוכרות רשמית. ככל הנראה, המספרים האמיתיים גבוהים בכמה מיליונים, וכוללים גם עשרה מיליון קתולים נוספים, שפועלים במסגרת כנסיות מחתרתיות או משפחתיות שמסרבות להיכנע לתכתיבי הממשלה.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש השתתף בתפילה בכנסייה בסין בשבוע שעבר. במהלך התפילה הוא חזר וקרא לסין לאפשר יתר חופש דת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully