וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "אין בקרה על הרפואה בשב"ס"

לפי דו"ח "רופאים לזכויות אדם", לאסירים אין גורם חיצוני אליו הם יכולים לפנות בנושאים רפואיים. שב"ס: "הטיפול באסירים הוא טוב במיוחד"

דו"ח חדש של "רופאים לזכויות אדם" קובע כי אין בקרה מספקת על רפואת האסירים בשירות בתי הסוהר (שב"ס). הדו"ח פורסם היום תחת הכותרת "בקרה ושקיפות בבתי הכלא בישראל".

לטענת העמותה, הדו"ח נועד להתריע על כך שהשב"ס פועל הרחק מעין הציבור ללא בקרה חיצונית נאותה, במיוחד על נגישות האסירים לשירותים הרפואיים ואיכותם. "מצב זה חמור ביותר כיוון שבנוסף לכך לכלואים אין גורם חיצוני, בעל סמכות מול השב"ס, אליו הם יכולים להפנות את תלונותיהם", נכתב באתר הארגון.

הדו"ח סוקר את המנגנונים הקיימים כיום לבירור תלונות האסירים בנושאים רפואיים, ומגיע למסקנה כי אלו סובלים מכשלים מערכתיים הפוגמים ביעילותם. לטענת העמותה, מנגנונים אלו אינם נגישים לכלואים במידה מספקת והם "אינם מסוגלים להעניק מענה הולם ובזמן סביר לסוגיות אותן מעלים האסירים". עוד נטען כי נגישות האסירים הפלסטינים לאותם מנגנונים היא בעייתית במיוחד, הן בשל קשיי השפה והן בשל ההגבלות החלות עליהם ביצירת קשר עם גורמים מחוץ לכלא.

הדו"ח קובע כי אין די במערכות הבקרה החיצוניות על שב"ס הקיימות כיום. "אלה מבין המבקרים הרשמיים העורכים סיורים קבועים בבתי הכלא אינם עורכים אותם בתדירות מספקת, וחלקם אף אינם מפרסמים את הדו"חות הנכתבים בעקבות סיוריהם, והדו"חות אשר כן מתפרסמים אינם נראים כבעלי השפעה על הנעשה בבתי הכלא", נכתב באתר העמותה.

דובר שב"ס מסר בתגובה: "הדו"ח מסתמך בעיקרו על תלונות אסירים שלא נבדקו ולפיכך הינו חד צדדי ואינו משקף את העשייה היומיומית של מערך הרפואה של שירות בתי הסוהר, אשר דואג לספק לאסירים שלל טיפולים רפואיים כפי שמקבל כל אזרח במדינת ישראל ואף טוב יותר. שב"ס נתון לביקורת של גופים רשמיים ומבקרים רשמיים על פי חוק, שלא כמו ארגון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully