וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: השירותים הבנקאיים הוזלו

בבנק דוחים את נתוני המדד, שלפיהם התייקרו השירותים הבנקאיים ב-16.2% ביולי. הפיקוח על הבנקים: הבדיקה לא מהימנה

בבנק ישראל דוחים את הביקורת החריפה שנתמחה על המוסד בעקבות פרסום נתוני מדד יולי, ואשר לפיהם עלו מחירי השירותים הבנקאיים ב-16.2% בחודש האחרון; זאת למרות כניסתה לתוקף של הרפורמה בעמלות הבנקים ב-1 ביולי, שאמורה היתה להוזיל את העמלות ללקוחות.

מהבנק נמסר היום כי בדיקה שערך הפיקוח על הבנקים העלתה שמחירי השירותים הבנקאיים הבסיסיים, בהם עלות ניהול חשבון עו"ש, ירדו בעקבות הרפורמה. "החישוב שערך הפיקוח על הבנקים מתבסס על נתוני תעריפוני העמלות של הבנקים ועל הגבייה בפועל מהלקוחות", נמסר מבנק ישראל. "החישוב מתבסס על השינוי שחל בעמלות הבנקים בעקבות הרפורמה בעמלות, וכחלק מכך גם על עמלות שבוטלו או הוזלו, כגון עמלת הקצאת אשראי ועמלת עריכת מסמכים, שעלותן השנתית ללקוח הסתכמה בעשרות שקלים".

בפיקוח על הבנקים מסרו גם כי בכל מקרה, ההשפעה של מחירי השירותים הבנקאיים על מדד המחירים לצרכן מזערית ביותר, ותרומתם היא 0.05% בלבד ולא 0.0533% כפי שנכתב בהודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מיום שישי.

מוקדם יותר היום אמרו בבנק ישראל כי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) אינם משקפים את המצב בפועל, מכיוון שאינם מביאים בחשבון כי עמלות רבעוניות רבות נהפכו לעמלות חודשיות, ונוספו לראשונה לחישוב החודשי שעליו מתבסס מדד יולי. כמו כן, הלמ"ס בדקה את ההתייקרות רק על פי התעריפונים של הבנקים, ולא עפ"י הגבייה בפועל מהלקוחות, שרבים מהם נהנים מהנחות והטבות שונות וממחירים ייחודיים בזכות התחרות.

"הפיקוח על הבנקים ביצע חישוב שהביא בחשבון את שיטות הגבייה שהיו נהוגות בעבר, כמו מסלולי העמלות למיניהם, אשר ביטולן הוביל להוזלת העמלות", נמסר מבנק ישראל. עם זאת, בפיקוח על הבנקים מדגישים כי ייתכן ששיעור ההוזלה בפועל אף יגדל, שכן ידוע שהבנקים העניקו הנחות והוזלות מעבר למחירים שצוינו בתעריפונים במהלך יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully