וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבת טילים בפולין - איום ישיר על רוסיה"

כך אמר נשיא רוסיה במסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלרית גרמניה. בכיר בצבא הרוסי: "הצבת הטילים עלולה להביא למתקפה רוסית"

עליית מדרגה נוספת במתיחות בין ארצות הברית לרוסיה. נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב הגיב להחלטת פולין להציב טילי הגנה אמריקאים בשטחה. "החלטה זו מדגימה את כל מה שטענו עד כה. הצבת טילים אמריקאים על אדמת פולין, כמוה כאיום ישיר על הפדרציה הרוסית". ב"רויטרס" דווח, כי את הדברים אמר מדוודב במסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

בכיר בצבא הרוסי אמר היום, כי הסכמת פולין להציב טילי הגנה אמריקאים בשטחה, עלולה לגרור התקפה רוסית. הוא הוסיף כי דוקטרינת הביטחון של רוסיה מאפשרת שימוש בנשק גרעיני נגד בעלת ברית של מעצמה גרעינית כגון ארה"ב. התבטאות זו של הגנרל אנטולי נוגוביטסים היא החריפה ביותר עד כה כנגד פולין, בת בריתה של ארה"ב.

אתמול חתמו ארה"ב ופולין על הסכם, לפיו יציבו האמריקאים מערכת יירוט טילים על אדמת פולין. ההסכם אמור היה להיחתם לפני מספר שבועות, אולם טורפד ברגע האחרון לאחר שהפולנים דרשו חבילת תמריצים משמעותית יותר בתמורה להסכמתם.

דומה, כי כי המשבר בקווקז בין גאורגיה לרוסיה שיכנע את הצדדים לזרז את המגעים כדי להתחיל בפריסת סוללת הטילים בהקדם האפשרי. ההסכם כולל הכרזה לפיה צבא ארה"ב יבוא להגנתה של פולין במקרה שזו תעמוד בפני איום מצד מדינה שלישית, ואף בסיסים אמריקאים קבועים יוקמו בשטחה.

רוסיה ראתה בסוללת הטילים, כמו גם במערכת המכ"מ שהוצבה בצ'כיה, ערעור על מאזן הכוחות עם הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) ופעולה עוינת של האמריקאים נגדה. זאת, אף שמטרת מערכות אלה היתה למזער את האיום של הטילים הבליסטים מאירן. משקיפים טענו כי לחץ רוסי הוביל לנסיגה פולנית מהסיכומים המוקדמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully