וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש כתבים שהגיעו לבייג'ינג רק כדי להציק"

אחד מאנשי הוועד האולימפי האשים כמה עיתונאים במתיחת ביקורת על מצב זכויות האדם במדינה. "כולם בסין מאושרים וזאת עובדה"

בכיר בוועדה המארגנת את האולימפיאדה בבייג'ינג מבקר היום (חמישי) כמה כלי תקשורת מערביים שלדבריו הגיעו לסין "כדי להציק וכדי לחטט בפרטים הקטנים ולמצוא פגמים" בכל מה שקשור למצב זכויות האדם במדינה.

הגרדיאן דיווח, כי המזכיר הכללי של הוועדה ויי ונג אמר את הדברים בעקבות מסיבת עיתונאים שבה כתבים לחצו על דוברת הוועד האולימפי לקבל את עמדתה בנוגע להבטחת ממשלת סין לשפר את זכויות האדם לקראת האולימפיאדה, ותהו מדוע לא ניתנו אישורים להפגין נגד המשחקים.

"אחרי שלושים שנה של רפורמה, סין התפתחה מאוד", אמר ונג, "אנשים נהנים מיותר חופש. אנשים מנהלים חיים טובים. כולם מאושרים וזאת עובדה". לדבריו, "ברור שישנם יוצאים מהכלל, כמו בכל מדינה אחרת, אבל זה לא אומר שאנחנו לא עומדים בהבטחתנו". הוא ציין, כי "כולם יכולים לראות כיצד סין מקדמת בברכה את אומות העולם, שהגיע להנות אצלנו מהמשחקים. עם זאת, ישנם כמה אנשים שבאו הנה כדי להציק ולבקר".

באחת ממסיבות העיתונאים נשאלה דוברת הוועד האולימפי על ידי אחד הכתבים, האם היא חשה נבוכה בשל הבטחתה של ממשלת סין לשפר את זכויות האדם ולהגביר את החופש במדינה. הכתב, שטען כי ממשלת סין שיקרה בהבטחותיה, דרש לקבל תשובה וסירב לפנות את המיקרופון. הדוברת התחמקה משאלותיו ורק ציינה כי "ישנה התקדמות גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully