וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב תרופות נפוצות יסייע לטפל בסרטן השד

מחקר חדש מעלה כי שילובן של שתי תרופות מאושרות וזולות, יעיל בטיפול בתאים סרטניים. אם הניסויים יצליחו, הוא ישווק מידית

שילוב של שתי תרופות קיימות וזולות, עשוי להוות דרך טיפול חדשה בסרטן השד, כך עולה ממחקר חדש של חוקרים פינים ובריטים. השילוב בין תרופה כימותרפית נפוצה ותרופה נגד "עצמות פריכות" עצר כמעט לחלוטין את גדילתם של גידולים בעכברים. על פי המוסד הבריטי הלאומי לסרטן, שילוב התרופות עולה כ-5 אחוזים בלבד ממחירה של רצפטין, שניתנת כיום לחולי סרטן השד. עם זאת, מומחים אמרו כי תוצאות הבדיקות הקרובות על בני אדם תהיינה מכריעות מכריעות.

תוצאות המחקר עשויות להיות יעילות במיוחד עבור חלק מהחולים. הטיפול מתבצע על ידי מתן מנה של דוקסוקוביצין, מרכיב נפוץ בטיפול כימותרפיה, ולאחר יממה מתן מנה של חומצת זולדרוניק, שניתנת כיום לחולי אוסטופרוזיס. לאחר מתן השילוב לעכברים, נעצרה גדילת תאים סרטניים חדשים ב-99.99 אחוזים. החוקרים חושבים שהתרופה הראשונה היא מעין "הכנה" שגורמת לתאי הגידול להיות רגישים יותר ליכולות הריסת התאים של התרופה השניה.

מובילת המחקר, דוקטור אינגון הולן, אמרה שמהמחקר עולה כי השילוב יכול "להרוס גידולים בשד". לדבריה, "התוצאות מראות כי חולים יכולים להפיק את המרב אם שתי התרופות ניתנות יחד בסדר המסוים הזה". הולן סיפרה כי הבדיקות על בני אדם עתידות להתבצע בהמשך השנה.

אם הבדיקות תהיינה מוצלחות, התרופות לא תצטרכנה לעבור הליך ארוך של אישור של הגופים הרשמית, משום ששתיהן כבר אושרו בנפרד. המועצה הבריטית לסרטן השד, שמימנה את המחקר, אמרה כי התעודדה מהפוטנציאל של הטיפול, משום שהוא יוכל להגיע במהירות לקהל הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully