וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מסכמת רבעון חזק: זינוק של 95% ברווח הנקי

הפורטל סיים את הרבעון השני של השנה עם צמיחה של 17% בהכנסות ל-27.8 מיליון שקל, ושיא של 15.4 מיליון שקל בצבר ההזמנות

פורטל וואלה! פירסם היום את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של 2008, המצביעות על צמיחה מתמשכת בכל הפרמטרים. לפי הדו"ח, הכנסות וואלה! (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) צמחו ברבעון בכ-17% לכ-27.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. זהו גידול של 13% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, אז הסתכמו ההכנסות ב-24.6 מיליון שקל.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-15.1 מיליון שקל, לעומת כ-11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 31%. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-5.7 מיליון שקל, לעומת 3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007, גידול של כ-77%.

הרווח הנקי של הפורטל הסתכם ברבעון השני בכ-4.3 מיליון שקל, לעומת כ-2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 95%. ה-EBITDA הסתכם בכ- 7.6 מיליון שקל, לעומת כ-5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007, עלייה של 48%.

צבר ההזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ-6% מהרבעון הקודם, ל-15.4 מיליון שקל נכון ל-30 ליוני 2008. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני עומד על כ- 10 מיליון שקל, כ- 80% יותר מרבעון קודם.

נהנים מצמיחת הענף

הכנסות החציון הראשון ל-2008 הסתכמו בכ-52.4 מיליון שקל לעומת כ-44.9 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2007, עלייה של כ- 17%. הרווח הגולמי הסתכם בכ-28.9 מיליון שקל, לעומת כ-22.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ- 27%.

הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ-10.4 מיליון שקל לעומת כ-6 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2007, גידול של כ-72%; הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-7.7 מיליון שקל לעומת כ-4.2 מיליון שקל בחציון המקביל, גידול של 83%; ה- EBITDA הסתכם בכ- 14 מיליון שקל לעומת כ-9.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של 46%.

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!, "התוצאות משקפות את המשך צמיחת שוק האינטרנט בישראל, כמו בעולם כולו. צמיחה זו מונעת בראש ובראשונה מעובדה פשוטה אחת – יותר ויותר אנשים מבלים יותר ויותר מזמנם באינטרנט ועושים יותר ויותר פעולות באינטרנט. וואלה! ממוקמת בפוזיציה החזקה ביותר כדי ליהנות מההזדמנויות שנובעות משינויים אלה, והיא אחת הנהנות העיקריות מצמיחת הענף".

יותר וידאו, יותר גולשים, יותר פרסום

התקופה האחרונה התאפיינה בשורה של חידושים במגוון התכנים והשירותים המוצעים ע"י וואלה!. בין היתר, יצא לדרך וואלה! ICQ, המשלב בין תוכנת המסרים המיידיים הפופולרית לבין עולמות התוכן, שירותי הדואר והחיפוש של וואלה!. מוצר התקשורת החדש, יחד עם התקנות ICQ הקיימות, מהווה כר פורה לפרסום מפולח ואפקטיבי למפרסמים.

במקביל הגבירה וואלה! את השקעתה בייצור תוכן חדשותי עצמאי על-ידי הרחבת צוות החדשות, רכישת ציוד צילום נוסף, והשקתם של ערוצי תוכן נוספים, בהם וואלה! אג'נדה המוקדש לתחום החברתי, לבעלי חיים ולאיכות הסביבה, וערוצים ייעודיים שהוקדשו לליגת היורו ולאולימפיאדה. כמו כן, חתמה החברה על שיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות AP. "חדשות הוא אחד התחומים הפופולריים בקרב גולשים וההשקעה בתכנים אלה הינה חלק מהאסטרטגיה של החברה לחזק את הפורטל ולהציע לגולשים ערך מוסף גבוה כערוץ מדיה מוביל בישראל", אמר ישועה.

וואלה! הובילה גם ברבעון השני בשיעור הגולשים באתר בכל קבוצות הגילאים: על-פי נתוני קומסקור נכון ליוני 2008 שיעורי הכיסוי של האתר בקרב צעירים עד גיל 25 היו למעלה מ-70% ושיעורי הכיסוי בגילאי 26-55 נעו בין 65-72%.

ישועה: "נתונים אלה מעידים, כי וואלה! מצליחה להיות פורטל מגוון, הנותן מענה לכלל האוכלוסייה, תוך יכולות שימור גבוהות". עפ"י סקר TIM שנערך ביוני 2008 וואלה! ממשיכה להוביל כאתר הישראלי המועדף בקרב כלל הגולשים. כמו כן, וואלה! שומרת על מיקומה כאתר הבית הפופולארי בישראל.

ביולי השנה ציינה וואלה! שנה לשיתוף הפעולה עם yes שהיה גורם מרכזי בהפיכת הפורטל למוביל בתחום הוידיאו, לצד ההשקעה בהפקות וידיאו עצמאיות וחתימת הסכמים עם ספקי תוכן וידיאו נוספים. ישועה: "ברבעון השני חלה עלייה של 20% בכלל צפיות הוידיאו בוואלה! כולה, כאשר באתר וואלה! yes בלבד נרשמו 5 מיליון צפיות בחודש – רובן צפיות ארוכות בפרקים שלמים. המפרסמים מגיבים למגמה זו בחיוב, והיקפי הפרסום בוידיאו הולכים וגדלים. לאחרונה אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריסון, התחייב לפרסום מאסיבי באתר וואלה! yes בשנה הקרובה. "אנו מעריכים שתוך שלוש שנים כ-100 מיליון שקל יוסטו מהטלוויזיה לפרסום בתכני וידיאו באינטרנט", ציין ישועה.

מגוון מנועי צמיחה

לפני כשבוע רכשה החברה 34% מהרשת החברתית הגדולה בישראל "מקושרים", עם אופציה להגדלת אחזקותיה בחברה ל-51%. נתוני הטרפיק של מקושרים מבחינת מספר גולשים (Unique Users) ודפים נצפים (Page Views) מציבים אותה בעשירייה הראשונה של האתרים המובילים בישראל. במקושרים מאות אלפי משתמשים רשומים, למעלה מ-1.5 מיליון גולשים ומאות מיליוני דפים נצפים מידי חודש. ישועה: "מקושרים היא הרשת החברתית המקומית המובילה בישראל, בפער עצום על כל מתחרותיה. החלטתנו לרכוש אותה נובעת גם מהעובדה שמדובר בחברה עם הכנסות צומחות ועם שיעורי רווחיות נאים. הרכישה תסייע לוואלה! לשמור על מעמד המובילות בשוק ואף להגדיל את הפער ממתחרותיה".

בנוסף, וואלה! נכנסה לתחום הדרושים והשמת עובדים באמצעות הסכם שותפות עם חברת רדמץ' אינטרנשיונל (Redmatch International) במסגרתו רכשה 50% מפעילות Jobs MSN. במסגרת המיזם יוקם אתר הדרושים וואלה! ג'ובס, שיחל לפעול בתוך כחודש, ויאפשר לוואלה! לראשונה ליהנות הן מהכנסות פרמיום מפעילות גולשים באתר והן מהכנסות משמעותיות מעסקים, שאינן באות מתקציבי פרסום.

"וואלה! נהנית כיום ממגוון רחב של תחומי פעילות ומקורות הכנסה, בהם פרסום הדיספליי (באנרים), פרסום בוידיאו, תחום הסלולר, פעילויות תוכן שיווקי ופרסום מבוסס חיפוש באמצעות מערכת AdVantage. הרכישות האחרונות מהוות תשתית להגדלה וגיוון של תמהיל ההכנסות של החברה בעתיד הקרוב", אמר ישועה.

בן פלדמן, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "צמיחת הכנסות החברה משתקפת בגידול משמעותי ברווח התפעולי והנקי כפי שניתן לראות ברבעון זה. עובדה זו היא תוצאה של יכולת החברה להגדיל את הכנסותיה ללא גידול בשיעור דומה בהיקף ההוצאות. שתי הרכישות האחרונות מבטאות את התכנון האסטרטגי ואת מחויבות ההנהלה לניהול צמיחה ע"י רכישות במקביל לצמיחה האורגנית בתחומי הליבה. כמו בכל אחד מהרבעונים האחרונים, גם ברבעון השני, הצמיחה מלווה בתזרים מזומנים חזק המשקף את הרווח בתוספת ההוצאות הלא תזרימיות".

  • עוד באותו נושא:
  • וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully