וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

125 אלף גורילות נמצאו בקונגו

מדענים: "זהו הריכוז הגבוה ביותר של גורילות בטבע". למרות שבכך הוכפלה הערכה לגבי מספר הגורילות, המין עדיין מוגדר בסכנת הכחדה

125 אלף גורילות חיות באזור המשווני בקונגו שבאפריקה כך דיווח חוקרים. הערכה הזו למעשה מכפילה את הערכה הקודמת שבה החזיקו מדענים בעולם לפיה יש רק כחמישים אלף גורילות שרדו בטבע.

"העובדה שמצאנו כל כך הרבה גורילות היא די מדהימה" אמר הוגו רייני, אחד מהחוקרים שערכו את הסקר עבור החברה לשימור בעלי חיים. החוקרים ביצעו את הסקר והמחקר בקונגו באזור נרחב של יערות, לאחר שקיבלו מידע מציידים כי באזור זה נמצאות גורילות.

"כשהגענו למקום מצאנו כמות מדהימה של גורילות, זהו הריכוז הגבוה ביותר של גורילות שנמצא אי פעם", אמר רייני, למרות שהחוקרים זיהו רק מספר מועט של גורילות, המידע נסמך על כמות הקינים הרבים שנמצאו באתר, כאשר כל גורילה מכינה לעצמה קן לשינה במהלך הלילה.

מיני הגורילות בעולם נמצאים במצב של סכנת הכחדה קריטית, האוכלוסיה שלהם דועכת בקצב מהיר כתוצאה מציד ומחלות כגון אבולה. למרות שהגילוי הנוכחי בקונגו מצביע כי אוכלוסית הגורילות נשארה יציבה בחלקים מסויימים של אפריקה, הגורילות עדיין מוגדרות כמין בסכנת הכחדה, ולפי רייני המצב הזה לא הולך להשתנות מכיוון שהאיומים שהם ניצבים מולם גדולים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully