וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הממשלה תגדיל קצבת ניצולי השואה

ראש הממשלה ושר האוצר קיבלו באופן רשמי את מסקנות ועדת דורנר בנושא ניצולי השואה. התקציב צפוי לגדול ברבע מיליארד שקלים

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר האוצר רוני בר-און הסכימו הערב (שני) באופן רשמי על אימוץ דו"ח דורנר לניצולי השואה. על פי ההחלטה, תוגדל באופן משמעותי קצבתם של כ-40 אלף ניצולי שואה בישראל. סכום הקצבה הבסיסי יועלה כך שיעמוד על 75% מהקצבה המשולמת על פי החוק הגרמני. ההחלטה תואמת את המלצת ועדת החקירה הממלכתית בראשות השופטת (בדימוס) דליה דורנר.

בעקבות ההחלטה, צפויה ממשלת ישראל להגדיל את גובה הסיוע לניצולי השואה בכרבע מיליארד שקלים. בשנת 2009 יעמוד הסכום הכולל של ההקצאה לניצולי השואה על למעלה מ-2 מיליארד שקלים. סכום זה כולל את התוספות עליהן הוחלט בשנה האחרונה ואת התקציבים שיועדו לניצולים קודם לכן. בשבוע שעבר החליטה הממשלה על הפחתה רוחבית במשרדי הממשלה, אשר נועדה לממן, בין היתר, את הגדלת הקצבאות לניצולים.

לאחר השלמת עבודת המטה בנושא, נערך הערב דיון מסכם, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, בו השתתפו מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, נחום איצקוביץ' ומנכ"ל משרד הגמלאים, ד"ר אבי ביצור ונציגי אגף התקציבים במשרד האוצר והאגף לתכנון מדיניות במשרד ראש הממשלה.

בדיון הועלתה הצעת משרדי הרווחה והגמלאים לחרוג מהמלצות ועדת דורנר ולהגדיל את הסיוע גם לניצולי שואה נזקקים שמצבם הכלכלי קשה, באמצעות הכללת דמי ההבראה שמקבלים יתר הניצולים בחישוב גובה הקצבה, לצורך ההשוואה עם גובה הרנטה הגרמנית. המשמעות היא הפחתת התוספת שתינתן לכלל הניצולים, ומתן תוספת גם לקבוצה הנזקקת.

ההחלטה תובא לממשלה ביום ראשון הקרוב ובמסגרתה, תיכלל גם הצעה להקמת ועדה משותפת לממשלת ישראל ולוועידת התביעות, אשר תגבש דפוס לגבי לאופן העבודה בין הגופים ותבטיח שכספי הוועידה ינותבו לרווחתם של ניצולי השואה, בהתאם להמלצות הועדה ולמשך העשור הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully