וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא זימבבואה: שיחות טובות עם האופוזיציה

לאחר מו"מ ארוך, אמר מוגאבה כי השיחות עם מנהיג האופוזיציה היו מוצלחות. זוהי הפגישה הראשונה בין שני האישים

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה אמר היום (שני) כי השיחות עם מנהיג האופוזיציה מורגן צ'נגראי היו טובות וכי הצדדים הסכימו על מספר נושאים. "ניהלנו משא ומתן ארוך לתוך הלילה ולמרות שלעיתים ניתקלנו בקשיים מנהיג האופוזיציה אמר לי כל העת 'בוא ונמשיך בשיחות'", אמר מוגבה בנאום בטקס לזכרם של אלו שנהרגו בקרבות לשחרור זימבבואה.

אמש החלו השיחות בין מוגאבה וצ'נגראי בבית מלון בבירה הרארה, במטרה להגיע לסיכום על חלוקת סמכויות בממשלת אחדות חדשה. נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי הגיע לתווך בין הצדדים. כך דיווחה רשת CNN.

הייתה זו הפגישה הראשונה בין שני האישים מאז החל המו"מ בין מפלגת השלטון ה-Zanu-FP, לבין מפלגת האופוזיציה, המפלגה לשינוי הדמוקרטי (MDC).

מפלגת השלטון של זימבבואה והאופוזיציה חתמו ב-21 ליולי על הסכם שיאפשר לצדדים לפתוח בשיחות שיאפשרו במטרה לפתור את המשבר הפוליטי החמור שפוקד את המדינה הדרום אפריקאית. במהלך המפגש, מוגאבה וצ'נגראי לחצו ידיים בפעם הראשונה מזה כעשור.

בחודש מרץ ניצחו צ'נגראי וה-MDC בבחירות, אולם ועדת הבחירות עיכבה את פרסום התוצאות, ובסופו של דבר טענה שרק סיבוב שני יכריע את ההתמודדות.

בחודש מאי פרש צ'נגראי מהמירוץ בעקבות מסע האלימות של מוגאבה כלפי תומכי ופעילי ה-MDC, ומוגאבה זכה בניצחון משכנע. דרישותיו של צ'נגראי הן הפסקה מיידית של האלימות ושחרור כל האסירים הפוליטיים, לרבות סגנו של צ'נגראי, טנדאי ביטי, מזכ"ל ה-MDC, שמואשם בבגידה בגלל ביקורתו נגד מפלגת השלטון. לפי ה-MDC, לפחות 120 מתומכיהם נהרגו ו-5,000 נחטפו בקמפיין האלימות בין שני סיבובי הבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • זימבבואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully